Jak korzystać z kontrapasów i śluz rowerowych we Wrocławiu? |
Podobna śluza lada moment zostanie oddane do użytku na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Widok. Brakuje tam tylko wymalowanych pasów. Na ukończeniu jest też brama rowerowa z sygnalizatorem na skrzyżowaniu ulic Grodzkiej i Piaskowej obok Hali Targowej. Brakuje jej jeszcze tylko podłączenia sygnalizacji.
- Prace nad tą śluzą rozpoczęły się mniej więcej dwa tygodnie temu. Dzięki niej rowerzyści w prosty i bezpieczny sposób będą mogli wjechać na plac Nankiera - wyjaśnia Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia. - Osoby jadące na rowerach od strony mostu Piaskowego i mostów Młyńskich oraz bulwaru Xawerego Dunikowskiego dostaną możliwość zatrzymania się na skrzyżowaniu jako pierwsi, przed samochodami. Będa widoczni dla kierowców. Dzięki specjalnemu sygnalizatorowi, szybciej też opuszczą skrzyżowanie - dodaje.
Śluza rowerowa to wydzielona powierzchnia jezdni o szerokości co najmniej jednego pasa ruchu, znajdująca się pomiędzy skrzyżowaniem, a resztą zatrzymujących się pojazdów. Można też często na niej znaleźć wydzielony pas dojazdowy dla rowerów.
Na śluzie obok Hali Targowej brakuje tylko sygnalizatora
Pierwsza taka śluza w Polsce powstała w sierpniu 2010 roku właśnie w stolicy Dolnego Śląska, jeszcze przed wprowadzeniem zmian w przepisach ruchu rowerowego, które weszły w życie 21 maja 2011 r.. (Czytaj: Wrocław ma pierwsze w Polsce śluzy rowerowe)
A gdzie Waszym zdaniem w naszm mieście powinny jeszcze powstać takie drogowe ułatwienia dla rowerzystów?
Zobacz też:
- Ul. Ruska nie tylko dla śmiałków na rowerach. Śluza rowerowa już działa
- Wrocławski Rower Miejski na tróję
- Więcej rowerzystów we Wrocławiu
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?