Wyjątkowy design i lokalna funkcja
Galeria Swoja Olimpia, położona przy ul. Swojczyckiej we Wrocławiu, jest przykładem, jak nowoczesna architektura może współgrać z potrzebami mieszkańców. Otwarta w 2021 roku, galeria już zdążyła zyskać uznanie nie tylko klientów, ale i ekspertów, zdobywając główną nagrodę w prestiżowym konkursie "Piękny Wrocław". Wyróżniona w kategorii "budynek użyteczności publicznej", Swoja Olimpia jest doceniana za swoją nietuzinkową elewację i funkcjonalność.
Magdalena Wankowska, dyrektor Wydziału Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego w grudniu podkreśliła:
- Ten stosunkowo niewielki obiekt idealnie współgra z tkanką osiedla mieszkaniowego. Odznacza się pozornie prostą, ale wysmakowaną architekturą. Nie ma tutaj zbędnych ozdobników. Jednocześnie całość bardzo dobrze wpisuje się w otoczenie. Zachwyca nietuzinkową elewacją oraz rozczłonkowaniem bryły. W bardzo umiejętny sposób udało się tutaj pogodzić efektywność ekonomiczną i komercyjną funkcję z zaspokojeniem najważniejszych potrzeb lokalnej społeczności.
Ekspansja na przeciwległą stronę
Rozbudowa Swojej Olimpii to nie tylko dodatkowe sklepy, ale także nowe przestrzenie rekreacyjne i parkingi. Drugi etap budowy, realizowany przez Womak Holding, obejmuje powierzchnię około 5500 mkw. i ma przyciągnąć kolejne marki oraz zaoferować mieszkańcom miejsca do wypoczynku.
Inwestor projektu, Womak Holding, informuje:
- Powierzchnia II etapu będzie wynosić około 5500 mkw. i znajdzie się na niej również strefa gastronomiczna oraz wypoczynkowa.
Planowane są nowe lokale restauracyjne z ogródkami, drogeria Rossmann, sklepy popularnej sieci dyskontów odzieżowo-przemysłowych, a także przestrzeń sportowo-rekreacyjna. Dodatkowo, dla wygody klientów, powstanie 150 miejsc parkingowych.
Nowa trasa tramwajowa - większa dostępność
Kluczowym elementem rozbudowy jest nowa trasa autobusowo-tramwajowa, która połączy galerię z centrum miasta. Dzięki temu, dojazd do Swojej Olimpii stanie się szybszy i wygodniejszy. Projekt zakłada budowę nowych mostów Chrobrego oraz trasy przez osiedle Swojczyce, zakończonej w pobliżu cmentarza.
Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji, podkreśla znaczenie nowej inwestycji dla miasta:
- Planowany czas realizacji to do 24 miesiące. Projektowana trasa ma takie same założenia, jak znany już wrocławianom TAT na Nowy Dwór, czyli torowisko składające się z dwóch torów i jest jednocześnie wydzielonym pasem jezdni dla autobusów. Szacunkowe koszty to blisko 200 mln zł za nową trasę plus ponad 83 mln które kosztowały nowe mosty Chrobrego.
Inwestycja ma być gotowa w drugiej połowie 2025 roku, co oznacza, że już za dwa lata mieszkańcy będą mogli cieszyć się udogodnieniami wynikającymi z rozbudowy galerii i nowej trasy tramwajowej.
Zobacz też:
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?