Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo Reagana znów w przebudowie [Ale obciach!]

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Dlaczego remontowane jest nowe rondo na Śródmieściu?
Znasz obciachowe miejsca we Wrocławiu?
Włącz się do akcjiAle obciach!

Tym razem chodzi głównie o wymianę nawierzchni oraz zabudowę torowisk. To jednak oznacza utrudnienia. Na odcinkach objętych pracami nie będą kursowały tramwaje ani autobusy. Całkowicie wyłączony z ruchu został peron 4., natomiast przy peronie 1. nie zatrzymują się autobusy linii 131, 141 oraz 331 przyjeżdżające z Psiego Pola. Na czas remontu swój przystanek mają w pobliżu Pasażu Grunwaldzkiego przy ul. Skłodowskiej-Curie.

Zmiany w komunikacji miejskiej

Inną trasą jeżdżą też linie 2 oraz 10. Należy się liczyć z tym, że dotarcie do Hali Stulecia zajmie nam dużo więcej czasu. Trasa tych tramwajów biegnie bowiem przez Most Szczytnicki, ul. Różyckiego, Paderewskiego i Mickiewicza (dalej bez zmian). Linie nr 1 i 4 zostały zawieszone. Na tory wyjechały z kolei tramwaje linii 71, które docelowo kursują aż do Oporowa. Uruchomiono również autobus 701, który ma pomóc mieszkańcom Bartoszowic w dojeździe do swoich domów (trasa: Plac Grunwaldzki - Norwida - Skłodowskiej-Curie - most Zwierzyniecki - Wróblewskiego - Olszewskiego - Biskupin - Bacciarellego - Bartoszowice). Autobus ten kursuje co 10 minut w godzinach szczytu, a poza nim co 15.

Ewa Mazur, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta wyjaśnia, że remont jest konieczny, bo kostka kamienna stanowiąca zabudowę torów tramwajowych zaczęła się zapadać.

- W przeciwieństwie do Autostradowej Obwodnicy Wrocławia po torowisku nie będą jeździły tiry, a będzie posiadało równie wytrzymałą co autostrada nawierzchnię. Nowa nawierzchnia będzie bowiem nie bitumiczna, lecz betonowa - mówi Mazur. - Zgodnie z zapisami Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Wrocławia po imprezie Euro przebudowana zostanie pozostała cześć ulicy Curie-Skłodowskiej wraz z mostem Zwierzynieckim i ulicą Wróblewskiego do Wystawowej - zapowiada.

Koniec prac w czerwcu 2011

Wymiana nawierzchni została podzielona na trzy etapy i pierwszy z nich powinien się zakończyć już 30 września (chodzi o wymianę zabudowy torowiska na odcinku rondo - skrzyżowanie Norwida/Curie-Skłodowskiej wraz z wyrównaniem kostki na wyspie centralnej - perony 3 i 4). Remont czeka też dwa inne odcinki torowiska tramwajowego: Rondo Reagana - Polaka/Wybrzeże Wyspiańskiego oraz Rondo Reagana - Norwida/oś Grunwaldzka. Te będą realizowane już w przyszłym roku (prawdopodobnie od lutego, ale wiele zależy od aktualnych warunków pogodowych). Ostatecznie prace powinny zakończyć się w czerwcu 2011.

Rondo Reagana WrocławRondo Reagana remont

fot. BasiaM - Print And Fresc      fot. Neo[EZN] - fotopolska.eu

Nasz czytelnik, podpisujący się nickiem smerf, zgłaszając Rondo Reagana do propozycji w ramach akcji "Ale obciach" skomentował: "Po dwóch latach w remoncie i to na koszt miasta, czyli nasz." To nie do końca prawda. Kolejny remont ronda nie jest finansowany z pieniędzy podatników. Gdy doraźne naprawy nawierzchni realizowane przez wykonawcę nie przynosiły efektu, ZDiUM postanowił oddać sprawę w ręce specjalistów. Jednak i ci nie mogli dojść do wspólnego stanowiska. Ostatecznie problem rozwiązał rozjemca.

- Rozjemca na podstawie zapisów z dziennika budowy oraz innych przedstawionych dokumentów zdecydował, że wina leży po stronie wykonawcy - wyjaśnia Ewa Mazur. - W oparciu o jego opinię ZDiUM zawarł z wykonawcą prac ugodę sądową dotyczącą zwrotu na rzecz ZDiUM-u kosztów naprawy zapadniętej kostki na kwotę milion trzysta tysięcy złotych.

Problem z wsiadaniem do tramwajów zostanie

Na szczęście, większość mieszkańców Wrocławia albo do remontów już się przyzwyczaiła, albo im to zwyczajnie nie przeszkadza.

- Nie dostrzegam utrudnień w ruchu. Są przekierowania. Wszystko działa tak, jak powinno. Jest informacja, gdzie są przystanki przeniesione, można bez problemu wszędzie dojechać - twierdzi Aneta Błaszczyk.

Nasza użytkowniczka, sens, zwróciła uwagę na inny problem. Krawężniki przy torowisku są dość nisko postawione, tak że prawie przylegają do nawierzchni torowiska. To utrudnia poruszanie się osobom starszym oraz znajdującym się na wózkach inwalidzkich. W tym wypadku jednak nie należy oczekiwać zmian. ZDiUM wymienia jedynie tzw. międzytorze, czyli odcinek, co znajdujący się między torami.


Czytaj też:

Koszykarski Puchar Śląska Wrocław Avant Art Festiwal po raz trzeci [program, bilety]
Ale obciach! Czego wstydzi się WrocławPhoto Day 10.0 w Protramie - głosowanie na galerie

Opublikuj materiał i wygraj nawet 500 zł!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto