Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sławomir Piechota: PO buduje obwodnice we Wrocławiu

Mariusz Kruczek
Mariusz Kruczek
Konkurencja w komunikacji miejskiej, wydzielone torowiska, scalenie ścieżek rowerowych, e-urząd, straż miejska w "trudnych" dzielnicach - to zapowiedzi kandydata na prezydenta.
Komitet: PO
Wiek: 50
Doświadczenie: Ukończył studia na Wydziale Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego, uzyskał uprawnienia radcy prawnego. W latach 80. pracował w Komitecie Ochrony Praw Dziecka. W latach 1990-1993 był pełnomocnickiem wojewody wrocławskiego ds. osób niepełnosprawnych. Zasiadał w radzie nadzorczej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W latach 1994-2005 zasiadał w radzie miejskiej Wrocławia. W 2005 i 2007 roku został wybrany na posła w okręgu wrocławskim.
Kontakt: strona internetowa kandydata, profil na Facebooku

Publikujemy odpowiedzi kandydatów na prezydenta Wrocławia, którzy zmierzyli się z naszą ankietą (czytaj:Wybory samorządowe 2010: poznaj kandydatów na prezydenta Wrocławia i Zadaj pytanie kandydatom na prezydenta Wrocławia!). Więcej informacji o wyborach samorządowych znajdziecie w naszym serwisie specjalnym m**mwroclaw.pl/wybory 2010**.

Sześć pytań pochodzi od redakcji, siódme zostało wybrane spośród zadanych przez naszych czytelników (jego autorem jest "wroclawfanka").

Jakie ma Pan pomysły na usprawnienie komunikacji miejskiej?

- zwiększanie liczby połączeń obsługiwanych przez podmioty prywatne - oczywiście przy zachowaniu kontroli nad ceną i jakością świadczonych usług. Konkurencja spowoduje lepszą jakość obsługi i obniżenie kosztów;
- dostosowanie rozkładów jazdy do potrzeb pasażerów oraz zwiększenie częstotliwości kursów;
- wydzielenie torowisk dla tramwajów i wyznaczenie bus pasów;
- powrót do pierwotnych planów Tramwaju Plus;
- utworzenie Regionalnego Związku Komunikacyjnego, w ramach którego jeden bilet pozwoli pasażerowi korzystać z całej komunikacji miejskiej, podmiejskiej i pozamiejskiej oraz lokalnych połączeń kolejowych;
- system "park and ride" (budowanie parkingów na obrzeżach miasta oraz wokół centrum przy stacjach przesiadkowych komunikacji miejskiej);
- lepsza koordynacja sygnalizacji świetlnej;
- upowszechnienie tzw. zielonej fali;
- budowa zwartej i pełnej sieci dróg rowerowych, która pozwoli wrocławianom naprawdę korzystać z rowerów.

Jakich inwestycji najbardziej potrzebuje Wrocław?
- dokończenie wszystkich inwestycji, do których miasto zobowiązało się w ramach przygotowań do Euro 2012;
- Rząd Platformy Obywatelskiej buduje Autostradową Obwodnicę Wrocławia, Marszałek Dolnośląski - także z PO - buduje Wschodnią Obwodnicę Wrocławia;
- przyspieszenie budowy Narodowego Forum Muzyki, zadbanie o ukończenie stadionu na Euro 2012 na czas;
- infrastruktura edukacyjna - budowa nowych szkół i przedszkoli;
- kompleksowe remonty kamienic i podwórek;
- dokończenie budowanej od czasów Bogdana Zdrojewskiego obwodnicy śródmiejskiej;
- obwodnica Leśnicy, łącznik na Zgorzelisko omijający stare Psie Pole oraz połączenie placu Strzegomskiego przez ulicę Szpitalną do ulicy Zaporoskiej;
- internet bezprzewodowy w całym mieście, a na początku we wszystkich campusach studenckich.

Co należy zrobić, żeby poprawić bezpieczeństwo na ulicach miasta?

- zwiększyć rolę straży miejskiej w patrolowaniu "trudnych" obszarów miasta;
- wspierać finansowo dodatkowe patroli policji;
- wspierać zakup sprzętu dla policji;
- rozbudować system monitoringu - zwłaszcza w dzielnicach poza centrum Wrocławia;
- wspierać lokalne wspólnoty w ich staraniach o poprawę bezpieczeństwa na wrocławskich osiedlach;
- podnosić świadomość mieszkańców, budować poczucie współodpowiedzialności za losy sąsiadów.

W jaki sposób można usprawnić pracę wrocławskich urzędów i ich dostępność dla mieszkańców?
- wprowadzić program e-urząd, aby większość spraw można było załatwiać przez Internet, nie tylko ściąganie wniosków;
- organizować wspólne zakupy dla jednostek działających w tym samej dziedzinie; w tym przez Internet - w niektórych ministerstwach doprowadziło to do kilku dziesięcioprocentowej redukcji kosztów;

Bezrobocie we Wrocławiu - jak rozwiązać ten problem?
- w większym stopniu wspierać lokalne, rodzinne firmy;
- nadal pozyskiwać inwestorów i nowe inwestycje, zwłaszcza firmy inwestujące w nowe technologie;
- wspierać aktywizację zawodową grup narażonych na wykluczenie z rynku pracy, w tym osoby starsze, kobiety powracające po urlopach macierzyńskich;
- wprowadzić miejski program stażowy dla absolwentów wrocławskich szkół i uczelni, który pomoże im wejść na rynek pracy;
- dopasować system edukacji zawodowej do wymogów rynku pracy;
- w większym stopniu wykorzystywać finanse unijne do lepszego przygotowania wrocławian do współczesnych warunków na rynku pracy.

Proszę wymienić zalety swoich kontrkandydatów.
Niestety nie wszyscy kontrkandydaci są mi znani, stąd kilka słów o znanych mi osobach:
- Ilona Antoniszyn - młoda, atrakcyjna, wykształcona, na pewno z dużym potencjałem na przyszłość
- Rafał Dutkiewicz - człowiek z wizją, elokwentny, znawca biznesu, lew salonowy;
- Dawid Jackiewicz - młody, ambitny, twardo broniący swoich poglądów;
- Jacek Uczkiewicz - europejskie doświadczenie, znawca finansów, z dystansem do siebie i polityki;

Jakie ma Pan pomysły na odkorkowanie miasta, bez tłumaczenia się obwodnicą?

- obwodnice odciążą Wrocław od ruchu tranzytowego - obie powstają dzięki ludziom Platformy Obywatelskiej - jedna dzięki rządowi Donalda Tuska, druga dzięki Marszałkowi Dolnośląskiemu;
- realizacja kilku ważnych inwestycji regulujących ruch wewnątrz miasta – obwodnicy Leśnicy, łącznika na Zgorzelisko omijającego stare Psie Pole, łącznika pl. Strzegomskiego z ul. Zaporoską (nad torami kolejowymi biegnącymi do Dworca Świebodzkiego);
- promocja transportu publicznego, ale połączona z wygodą jego użytkowania – ludzi trzeba zachęcić do wsiadania do autobusów i tramwajów, a nie tylko zniechęcać do jeżdżenia autem;
- budowa systemu "park and ride" - sieci punktów przesiadkowych w mieście;
- kolej aglomeracyjna, włączenie w system komunikacji miejskiej sieci kolejowej w mieście;
- lepsza koordynacja prowadzonych remontów odcinających czasem całe osiedla od łączności z miastem;
- budowa pełnego systemu dróg rowerowych z parkingami i wiatami, zwłaszcza w otoczeniu campusów studenckich.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto