Od czwartku (14 lutego) do soboty (16 lutego) w Studiu na Grobli można obejrzeć następne przedstawienie Studia Matejka – laboratorium teatru badającego różne techniki ekspresji ciała, w którym pracuje międzynarodowa ekipa.
Wystąpią: Guillaumarc Froi-devaux ze Szwajcarii, Zuzana Kakalikova ze Słowacji, Daniel Han z Korei i Magdalena Koza – Polka.
Matej Matejka, założyciel i lider Studia Matejka, absolwent Państwowego Konserwatorium w Bratysławie i Uniwersytetu JAMU w Brnie, razem z aktorami są autorami sztuki „Niezręczne szczęście lub wszystko, czego nie pamiętam z naszych spotkań”.
To opowieść o dwóch parach wyruszających w życiową podróż w poszukiwaniu szczęścia. Dwie pary to cztery punkty widzenia na to, czym jest szczęście i jak je osiągnąć. Artyści inspirowali się „Nieznośną lekkością bytu” Milana Kundery i „L’Euphorie perpétuelle” („Wieczna euforia”) Pascala Brucknera. W spektaklu wykorzystano przede wszystkim teksty i dialogi autorstwa aktorów Studia. Są one owocem dwóch lat pytań i refleksji na temat związków międzyludzkich, szczęścia, marzeń i pragnień. Aktorzy przywołują także punkty widzenia innych autorów, czerpiąc inspiracje z poezji i prozy Anny Świrszczyńskiej, Alexandra Fleischera, Yehudy Amichaiego.
Spektakl, grany w językach polskim, angielskim i francuskim, można obejrzeć od dziś do soboty o godz. 19 w Studiu na Grobli. Bilety kosztują 10 zł.
Następnym spektaklem Monosytuacji będzie pokaz pracy Aleksandry Kugacz – filozofki i aktorki. Jerzy Welter wyreżyserował jej monodram dotyczący reżimu, powstały z inspiracji prozą noblistki Herty Müller. Podczas pracy nad projektem „Wyjścia” aktorka podróżowała po Rumunii (Herta Müller pisze o życiu w Rumunii w czasie reżimu Ceauşescu), spotykała się ze świadkami tamtych wydarzeń i z lăutari, tradycyjnymi muzykami z rejonu Gorj w Oltenii.
Pokaz pracy Aleksandry Kugacz planowany jest 22 i 23 lutego o godz. 19 w sali Teatru Laboratorium (Przejście Żelaźnicze).
Monosytuacje w Instytucie Grotowskiego potrwają do połowy marca, zakończy je słynny monodram Teatru Kana w wykonaniu Jacka Zawadzkiego – „Moskwa – Pietuszki” – teatralna wizja poematu Wieniedikta Jerofiejewa.
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?