W poniedziałkowe popołudnie, 17 czerwca, mieszkańcy Wrocławia ponownie stanęli w obliczu znanej im sytuacji - na ulicy Podwale doszło do awarii torowiska tramwajowego. Szyna wygięła się pod wpływem wysokiej temperatury, co zmusiło tramwaje do zmiany trasy. Ta niefortunna "tradycja" nawiedza miasto już piąty rok z rzędu, jednak tym razem może być inaczej. MPK Wrocław zapowiada przetarg na remont torowiska, co ma na celu zapobieganie przyszłym awariom.
Pięć lat problemów z torowiskiem
Wygięcie szyny na Podwalu stało się niechcianą tradycją Wrocławia. Od 2020 roku miasto każdego lata boryka się z tym samym problemem. Daty poprzednich awarii pokazują, że nie jest to zdarzenie odosobnione, a wręcz przewidywalne zjawisko. Lista awarii jest długa i obejmuje lata 2020, 2021, 2022, a ostatnia miała miejsce w czerwcu 2023 roku.
Każde wygięcie szyny powoduje znaczne utrudnienia w ruchu tramwajowym, a tym samym - komplikacje dla mieszkańców miasta. Wrocławskie MPK każdorazowo musi zmagać się z szybką naprawą torowiska, aby przywrócić normalny ruch tramwajów.
W odpowiedzi na najnowszą awarię, MPK Wrocław szybko zareagowało, aby zminimalizować niedogodności dla pasażerów. Rzeczniczka MPK, Katarzyna Pawlak, przekazała:
- Na miejscu znajdują się już pracownicy, którzy przytną szynę, a następnie ją zespawają w taki sposób, aby tramwaje szybko mogły wrócić na trasę. Naprawa będzie dość krótka, więc nie przewidujemy zmian w organizacji połączeń.
Takie działania są pozytywnie odbierane przez mieszkańców, jednak każdy kolejny przypadek wygięcia szyny na tym samym odcinku torowiska podnosi pytania o długoterminowe rozwiązania.
Wygląda na to, że MPK Wrocław podjęło decyzję o zakończeniu tej problematycznej "tradycji". W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na remont torowiska na odcinku pomiędzy placem Jana Pawła II a placem Orląt Lwowskich. Ten krok ma na celu nie tylko naprawę istniejącego problemu, ale też zapobieganie przyszłym awariom. Remont torowiska to długo oczekiwana odpowiedź na coroczne problemy z wygięciem szyn, które dotąd skutecznie utrudniały życie pasażerom oraz pracownikom MPK.
Wrocławski problem z wygięciem szyn na ulicy Podwale wydaje się zbliżać do końca. Zapowiedziany przetarg na remont torowiska to krok, który może nie tylko rozwiązać bieżące problemy, ale również zapobiec ich powtarzaniu się w przyszłości. Mieszkańcy Wrocławia z pewnością z niecierpliwością będą śledzić postępy prac i liczyć na to, że lato 2025 roku minie bez kolejnej awarii na Podwalu.
Zobacz też:
![emisja bez ograniczeń wiekowych](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/0.webp)
Koniec sprawy Assange'a. Ugoda z USA zapewnia mu wolność
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?