MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocławskie ZOO chroni duże drapieżniki

Amoralia
Amoralia
Wrocławski ogród zoologiczny dołączył do kampanii na rzecz ochrony dużych europejskich drapieżników, organizowanej przez Europejskie Stowarzyszenie Ogrodów Zoologicznych i Akwariów (EAZA).

EAZA wybrała tzw. „parszywą dwunastkę” drapieżników, których ochronie poświęcona jest kampania. Znalazły się wśród nich: niedźwiedź brunatny, wilk europejski, ryś, żbik, norka europejska, wydra, ryś iberyjski, lis polarny, niedźwiedź polarny, rosomak, szakal złocisty i tchórz marmurkowy. Wrocławskie ZOO przyłączy się do działań na rzecz ich ochrony organizując zbiórkę pieniędzy i szereg działań dydaktycznych.

- Najważniejszym celem kampanii będzie zebranie funduszy, które pomogą sfinansować kilkanaście projektów ochroniarskich, badawczych, naukowych, a w przypadku najbardziej zagrożonych gatunków, także hodowlanych – mówi Anna Mielnikiewicz z działu dydaktycznego wrocławskiego ZOO.

Na terenie wrocławskiego zoologicznego ogrodu znajdować będą się specjalne skarbonki, a na jego stronie internetowej będzie można znaleźć również nr rachunku, na który można przekazywać datki. Na konto EAZY trafią także zyski ze sprzedaży pamiątek.

Poza tym ZOO będzie prowadzić również akcję dydaktyczną, aby zwrócić uwagę ludzi na zagrożone gatunki drapieżników, które żyją z nami po sąsiedzku.

- Te zwierzęta żyją obok nas, szczególnie na wschodzie kraju i w Tatrach. Często dochodzi do konfliktów między drapieżnikami a ludźmi. Chcemy zwrócić uwagę na los tych zwierząt, na ich problemy, chronić je. Naszym celem jest także walka ze stereotypami wśród najmłodszych, które utrwalają bajki, np. zły wilk z „Czerwonego Kapturka” – mówi Mielnikiewicz.

W tym celu ZOO organizuje konkurs pisarski dla dzieci, które będą mieć za zadanie dopisanie innych zakończeń do bajek utrwalających m.in. stereotyp złego wilka. Planowane są także konkursy wiedzy dla szkół i konkurs fotograficzny. W czerwcu odbędzie się „Piknik z misiem”. Będzie to impreza otwarta, na którą wszystkie dzieci zaproszone zostaną ze swoimi pluszowymi misiami. Wszystkie maskotki zostaną policzone. Będzie to próba bicia rekordu w ilości misiów w ZOO. Kampania obejmie także otwarcie nowego wybiegu dla niedźwiedzi.

W planach są również inne akcje dydaktyczne, między innymi wydanie materiałów edukacyjnych, które zostaną rozprowadzone na terenie Wrocławia, m.in. w bibliotekach. W przygotowaniu są także specjalne zajęcia dla dzieci i młodzieży. Kampania potrwa do końca 2009 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak kupić dobry miód? 7 kroków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto