Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Wrocław. Wylicytuj... autobus MPK podczas Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

r
Wielka wymiana autobusów u wrocławskiego przewoźnika dobiegła końca. 60 nowych Mercedesów-Benz Citaro II zastąpiło najstarsze pojazdy marki Volvo. Jeden z ostatnich egzemplarzy będzie można wylicytować podczas tegorocznej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Ostatnie kilka lat to duża wymiana taboru w MPK Wrocław. W 2018 roku wrocławski przewoźnik wzbogacił się o 60 nowych Mercedesów. W 2019 było to 50 pojazdów tej marki, a w zeszłym roku kolejne 60 sztuk. Nowe autobusy sukcesywnie zastępowały najstarsze, kilkunastoletnie Volvo, które przez wiele lat stanowiły trzon taboru wrocławskiego przewoźnika.

- Autobus, który oddajemy na licytację to Volvo 7000 o numerze bocznym 7004 – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. – Pojazd pierwszy raz był rejestrowany 19 grudnia 2003 roku, więc swoją służbę dla Wrocławia skończył jako 17-latek. Mamy nadzieję, że emeryturę spędzi w dobrych rękach.

Autobus licytować można przez stronę Allegro Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwota wywoławcza wynosi 70,04 złotych.

Więcej informacji o licytowanym Volvo:
Autobus Volvo – model 7000 – był jednym z pierwszych seryjnych niskopodłogowych autobusów we Wrocławiu. W 2003 roku do Wrocławia dotarło 14 sztuk tych autobusów. Autobusy te pojawiły się jako element dużej wymiany taborowej we Wrocławiu, przeprowadzonej w latach 2001-2006. Pojazdy zostały zamówione przez MPK aby wycofać autobusy serii Jelcz M11. VOLVO 7000 zostały zamówione w październiku 2003 roku, dotarły do MPK zaledwie dwa miesiące później. Przez kilkanaście lat autobusy tej marki stanowiły trzon wrocławskiej floty autobusowej.

VOLVO 7000 zostały wyposażone w klimatyzację kabiny kierującego, system informacji pasażerskiej firmy Pixel, rozsuwane szyby i 6 miejsc dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Zamontowano fotele firmy Ster. Skrzynia biegów w autobusie o nr bocznym 7004 (jak w pozostałych siedmiu pierwszych egzemplarzach) jest produkcji firmy ZF.

Autobus od początku, tj. od grudnia 2003 roku, był eksploatowany w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej 131, gdzie otrzymał numer taborowy nr 7004. Pozostawał w eksploatacji liniowej 17 lat, do końca 2020 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

UOKiK przeprowadza kontrole na stacjach V2

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto