Przetargi te są realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez Unię Europejską. W sumie wrocławski przewoźnik wyda prawie 50 mln zł, z czego 85 proc. będzie pochodzić z UE. - Na tych inwestycjach zyskają przede wszystkim pasażerowie - uważa Patryk Wild, dyrektor ds. inwestycji i rozwoju w MPK Wrocław.
Czytaj też: W kioskach zaczyna brakować biletów MPK
Unijny projekt obejmuje osiem zadań. Najważniejszym był zakup ośmiu nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów, które zastąpiły już stary i wysłużony tabor. Dostawy się zakończyły, więc Unia teraz zwraca MPK pieniądze.
Komunikacyjna spółka zaopatrzy w monitoring większość swoich tramwajów i autobusów (251 pojazdów). - Poprawi to znacznie jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług - mówi Wild. Powstanie też nowy system informacji pasażerskiej ułatwiający podróżnym korzystanie z komunikacji miejskiej, przesiadki i orientowanie się w terenie. Taki cel ma też internetowy serwis obsługi pasażera. Tam każdy z pomocą myszki lub klawiatury telefonu znajdzie najważniejsze informacje komunikacyjne, zaplanuje podróż czy obejrzy aktualizowany non stop rozkład jazdy.
Unijną dotację MPK zainwestuje również w tzw. system monitorowania napełnień. Za pomocą specjalnych czujników będzie można zbadać, ilu aktualnie jeździ pasażerów na każdej linii. Pozwoli to na lepsze dobieranie taboru do potrzeb, a co za tym idzie, na poprawienie wydajność systemu komunikacji we Wrocławiu.
Więcej o komunikacji miejskiej w serwisie www.wroclawskiautobus.pl
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?