Wrocław. Zobacz, jak powstaje linia tramwajowa na Popowice

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Krajobraz na ul. Długiej zmienił się w ciągu miesiąca zupełnie. Teraz jest tam plac budowy: powstaje „tramwaj na Popowice”. W całym rejonie zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy. mk
W rejonie ul. Długiej zmieniono organizację ruchu, a budowlańcy ciężkim sprzętem zniszczyli fragmenty ogródków działkowych i posesji, przygotowując teren pod poszerzenie ulicy. Przeczytaj i zobacz zdjęcia.

Budowa „tramwaju na Popowice” rozpoczęła się 25 maja koło skrzyżowania ul. Długiej i Poznańskiej. Żeby zbudować torowisko i uruchomić wyczekiwaną linię, konieczne jest trzykrotne poszerzenie wiaduktu kolejowego. Także Długa będzie o wiele szersza. Prace idą pełną parą na długości kilkusetmetrów - o kilkanaście metrów skurczyły się ogródki działkowe, a z drugiej strony widać już pomniejszone posesje. W najbliższym czasie zmieniszy się też teren głównego punktu zasilania. W czwartek, 11 lipca, budowlańcy ustawiali tam tymczasowym płot z desek.

Zarówno kierowcy, jak i osoby korzystające z komunikacji publicznej, muszą szybko przystosowywać się do zmieniających się warunków podróży. Obecnie można wjechać z Długiej w stronę Popowickiej wąskim, jednokierunkowym pasem, natomiast w drugą stronę objazd poprowadzony jest Starograniczną, Gnieźnieńską, Ścinawską i Poznańską do Długiej.

Dla autobusów linii 103, 104, 122, 127 i 245 na Popowice uruchomiony został w pierwszym dniu budowy przystanek na Poznańskiej przed skrzyżowaniem z Długą. Autobusy C i 128 zatrzymują się na przystanku Długa na wysokości marketu OBI.

Jest to pierwszy etap budowy linii tramwajowej na Popowice. Trasa przebiegnie wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły. Wiadukt kolejowy nad Długą w wyniku przebudowy będzie trzykrotnie szerszy.

Wprowadzone zmiany w ruchu związane są z realizacją pierwszego etapu robót i potrwają około dwóch lat.

Prace w tym rejonie potrwają około dwa lata. W pewnym momencie budowy przejazd pod wiaduktem będzie na pewien czas zamknięty całkowicie.

Prace prowadzi Budimex, który ich wykonanie wycenił na ok. 122 mln zł. Tramwaj na Popowice ma pojechać w 2023 r., chociaż wykonawców kolejnych etapów budowy trzeba będzie dopiero wybrać.

Kliknij tutaj i zobacz archiwalne zdjęcia Wrocławia

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3