W 2011 roku Samorząd Województwa Dolnośląskiego przekaże Przewozom Regionalnym 102 600 000 zł. Początkowo województwo proponowało przewoźnikowi 98 mln zł.
Więcej pieniędzy i kar dla Przewozów Regionalnych, czyli trudne negocjacje marszałka z przewoźnikiem
- Te dodatkowe środki pochodzą z Funduszu Kolejowego. W sumie w tym roku przekażemy na rewizję taboru 10 942 tys. i 113 zł - mówi Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Nie chcemy, żeby powtórzyła się sytuacja z tej zimy, gdzie przy brakach taborowych pociągi nie wyjeżdżały w trasę. Patrzymy w przyszłość chcemy, by następnej zimy pasażerowie nie martwili się, czy ich pociąg przyjedzie lub że się spóźni - zapewnia.
Po korekcie rozkładu jazdy 1 marca do obsługi połączeń na terenie Dolnego Śląska potrzeba 55 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Przewozy Regionalne mają w gotowości zwykle 59-60 jednostek.
Planowane jest przemalowanie pojazdów Przewozów Regionalnych na barwy naszego województwa.
- W tym roku nie da się przemalować całego taboru, ale część powinna wrócić z napraw w barwach Dolnego Ślaska - przyznaje Janusz Berkowski, dyrektor wrocławskiego oddziału Przewozów Regionalnych. - Nasze oczekiwania finansowe przekraczały 110 mln zł i w toku negocjacji spotkaliśmy się z Zarządem Województwa gdzieś w środku. Udało się przekonać naszych partnerów, aby system kar wyłączał zdarzenia losowe czy remonty tras. Oczekiwania wobec naszej spółki motywują nas do wypełniania postanowień umowy.
Urząd Marszałkowski będzie kontrolować terminowość i warunki kursów oraz naprawy taboru. W umowie przewidziano ewentualne kary za: spóźnienie pociągu, odwołanie pociągu, uruchomienie go w mniejszym zestawieniu czy niezapewnienie odpowiednich warunków podróżnym.
Przykładowe kary:
- za niedotrzymanie punktualności wykonywania przewozów dla pociągów według czasu odjazdu - 5 tys. zł za każdy rozpoczęty procent poniżej 95 proc. punktualnych kursów;
- 50 zł. za opóźnienie większe niż 5 min. odjazdu pociągu ze stacji początkowej;
- 50 zł za opóźnienie większe niż 10 min. przyjazdu pociągu do stacji końcowej;
- za odwołanie pociągu w całej lub części relacji 1,5 tys. zł w przypadku braku zapewnienia komunikacji zastępczej;
- uruchomienie pociągu w mniejszym lub innym zestawieniu - 200 zł. za każdy pociąg;
- nie zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków podróżowania np. za brak ogrzewania w pociągu zimą, niezamykające się okna, drzwi - 50 zł. za każde stwierdzone uchybienie.
Czytaj również:
- Nowy rozkład PKP: Mniej pociągów, ale bez chaosu we Wrocławiu [wideo]
- Bilety PKP będą droższe
- Nowe zniżki dla studentów na PKP
Ferie 2011 we Wrocławiu | Zmień swoje drogowe miasto | Photo Day - serwis |
Kąpieliska i baseny we Wrocławiu | Rozkład jazdy MPK Wrocław | Dzieje się we Wrocławiu |
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?