Jego akcja na Facebooku jest odpowiedzią na spot "Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia" (Zobacz: Tajemniczy Dolny Śląsk za 330 tys. zł. Zobacz film promujący nasz region). W reklamie promującej region widzimy sanktuarium w Krzeszowie, Stawy Milickie czy Ostrów Tumski. Z kolei na Facebooku umieszczone zostały popadające w ruinę zabytki Dolnego Śląska.
Na profilu Zabytki Dolnego Śląska opublikowano trzy zdjęcia z podpisem, nawiązującym do reklamówki regionu. Stronę prowadzi architekt z Gliwic - Sebastian Borecki.
- Dużo jeżdżę po Polsce i zwiedzam - mówi w rozmowie z MM Wrocław. - Najchętniej wracam na Dolny Śląsk, ponieważ tutaj jest najwięcej ciekawych zabytków. Niestety, jednocześnie można w tym regionie spotkać spektakularne przykłady dewastacji.
Fotogeniczne ruiny
Inspiracją był dla niego film Hannibala Smoke'a "Cicha apokalipsa" (wideo zamieszczone pod tekstem). Do przedstawienia parodii reklamy Sebastian Borecki wybrał popadające w ruinę pałace w Goszczu, Parchowie i Siedlikowicach. Zapewnia, że nie chce zniechęcać do przyjeżdżania na Dolny Śląsk, ale zawraca uwagę na ważny problem.