Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu nabiera ostatecznego kształtu. Zostało niewiele zadań do ukończenia

Paweł Relikowski
Paweł Relikowski
Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Wideo
od 16 lat
Prace na Alei Wielkiej Wyspy trwają trzy lata. Inwestycja zmierza już ku końcowi. Do wykonania są tylko prace kosmetyczne. Wykonawca szykuje się do położenia ostatniej warstwy asfaltu i montażu sygnalizacji świetlnej. Byliśmy na placu budowy. Zobacz, jak prezentuje się trasa!

Spis treści

Aleja Wielkiej Wyspy – inwestycja idzie zgodnie z planem

Kierowcy, jadący od alei Armii Krajowej, widzą już przed sobą ukończony most Wilczy Kąt.

- Powstały na nim balustrady i bariery drogowe. Jezdnię wyłożono masą bitumiczną. Czekamy na ostatni etap, aby położyć tu warstwę ścieralną. Układamy też nawierzchnię ścieżek pieszo-rowerowych z żywicy. Reszta prac jest zakończona – mówi Tomasz Czajka ze spółki Banimex, która wykonuje AWW.

Trwają również prace przy węźle alei Armii Krajowej z ulicą Krakowską i początkiem AWW. Tu zakończona została większość prac brukarskich.

Zobacz, jak wygląda obecnie Aleja Wielkiej Wyspy!

- Ułożyliśmy już ścieżki rowerowe bitumiczne. Jednocześnie trwają prace związane z sygnalizacją świetlną. Do postawienia zostały nam znaki drogowe i słupy. Światła będą połączone z systemem ITS, który zorganizuje kilka wjazdów i zjazdów w obrębie węzła – dodaje Tomasz Czajka.

Jak przekazał nam Czajka, sygnalizacja świetlna jest tu niezbędna, ponieważ z każdej strony jezdni będzie można pojechać w trzech różnych kierunkach. Skrzyżowanie utworzone jest na wjeździe z Księża na aleję Armii Krajowej. Każdy kierowca otrzyma czas na wybór kierunku i swobodny przejazd.

Zbliża się koniec utrudnień dla pieszych

Na odcinku między Oławą i Odrą zamontowane zostały już słupy pod ekrany przyrodnicze, które również zostaną zamontowane na drodze nad rzeką Oławą.

- Most Olimpijski z kolei ma dodatkowe wypustki na częściach pieszo-rowerowych, aby można było podziwiać widoki na zieleń i panoramę miasta od strony północno-zachodniej. Tu zakończyliśmy bariery drogowe i układanie nawierzchni pieszo-rowerowych – wylicza Czajka.

Na drugim końcu Alei Wielkiej Wyspy, od ulicy Olszewskiego, który został już włączony częściowo do ruchu, prace zbliżają się do finiszu.

- Tam prace polegają w głównej mierze na układaniu chodników, na końcowym odcinku układamy już nawet krawężniki. Mieszkańcy Wielkiej Wyspy mogą zobaczyć, jak cała inwestycja będzie się finalnie prezentowała – mówi nasz rozmówca.

Utrudnienia w tym miejscu dla pieszych występują nadal ale Tomasz Czajka zapowiada, że wykonawca zmierza ku końcowi. Prawa strona od Olszewskiego do Mickiewicza, nie licząc skrzyżowania, jest już niemal gotowa. Ścieżki są już przygotowywane do wylewki asfaltu dla jednośladów. Koniec prac brukarskich na tych skrzyżowaniach przewidywany jest na koniec września.

- Przy skrzyżowaniach powstały już konstrukcje wsporcze sygnalizacji i system ITS na Olszewskiego, powstają też przy Dembowskiego – kończy przedstawiciel firmy Banimex.

Rozpoczynamy ważną inwestycję na ulicy Międzyrzeckiej. Na wysokości mostu Olimpijskiego wybudowanego na AWW będziemy przebudowywać magistralę wodociągową. To jedno z tych miejsc, którym dostarczamy wodę z terenów wodonośnych do Zakładu Produkcji Wody Na Grobli. Tam woda surowa jest uzdatniana i kierowana do wrocławskich mieszkań.

W ramach tego zadania przebudujemy również fragment drogi. Powstaną nowe przystanki autobusowe i azyl dla pieszych. Będzie można do nich zejść także po AWW. Na wysokości mostu powstaje bowiem zjazd dla rowerów i zejście dla pieszych.

Termin ukończenia Alei Wielkiej Wyspy nie jest jeszcze z góry ustalony. Wykonawca daje sobie komfort na dogranie wszelkich szczegółów, posprzątanie materiałów po całości prac i kosmetycznych zmianach. Pewnym jest, że AWW zostanie oddana w IV kwartale 2023 roku. Pojedziemy nią jeszcze przed Nowym Rokiem.

Jak przebiega Aleja Wielkiej Wyspy?

Trasa przebiega nowym śladem ulicy Wilczej, a następnie przecina obszar ogródków działkowych, docierając do rzeki Oławy. Trasa wiedzie wiaduktem przez ulicę Międzyrzecką i drugim mostem - nad Odrą. Dalej przechodzi przez skrzyżowania z ulicami Olszewskiego i Dembowskiego, aż w końcu dojeżdża do skrzyżowania z ulicą Mickiewicza i aleją Paderewskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu nabiera ostatecznego kształtu. Zostało niewiele zadań do ukończenia - Gazeta Wrocławska

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto