Zobaczcie, jak idzie budowa wschodniej obwodnicy Wrocławia. Oto szczegóły

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Wschodnia obwodnica Wrocławia to droga ważna i potrzebna. Ma połączyć okolice A4 i Bielany Wrocławskie prowadząc po południowej i wschodniej stronie Wrocławia przez Żerniki Wrocławskie, Łany do Długołęki i drogi S8. Termin jej zakończenia był przesuwany, a budowa napotykała na rozmaite trudności, by wspomnieć chociażby zejście z placu budowy jednego z wykonawców czy protesty mieszkańców Wysokiej przeciwnych jej budowie. Inwestycję prowadzi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podlegająca urzędowi marszałkowskiemu. - Budowana wschodnia obwodnica Wrocławia, to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie na Dolnym Śląsku. Trasa oczekiwana przez Dolnoślązaków jest niezwykle ważna dla Wrocławia i całej aglomeracji wrocławskiej - podkreśla marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski. Zobacz na kolejnych slajdach etapy budowania wschodniej obwodnicy Wrocławia - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami UMWD
Sprawdzamy, co dzieje się na odcinkach Łany - Długołęka, rondo Iwiny - ul. Grota Roweckiego i Grota Roweckiego - Bielany Wrocławskie.

Wschodnia obwodnica Wrocławia to droga ważna i potrzebna. Ma połączyć okolice A4 i Bielany Wrocławskie prowadząc po południowej i wschodniej stronie Wrocławia przez Żerniki Wrocławskie, Łany do Długołęki i drogi S8. Termin jej zakończenia był przesuwany, a budowa napotykała na rozmaite trudności, by wspomnieć chociażby zejście z placu budowy jednego z wykonawców czy protesty mieszkańców Wysokiej przeciwnych jej budowie. Inwestycję prowadzi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podlegająca urzędowi marszałkowskiemu.

- Budowana wschodnia obwodnica Wrocławia, to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie na Dolnym Śląsku. Trasa oczekiwana przez Dolnoślązaków jest niezwykle ważna dla Wrocławia i całej aglomeracji wrocławskiej - podkreśla marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.

Dotychczas zakończony jest liczący niespełna 15 km odcinek WOW od ronda w Iwinach na drodze wojewódzkiej 395 do Łanów. Cała obwodnica będzie miała prawie 30 km długości. Jej oddanie do użytku planowane jest na rok 2023.

Odcinek północny Łany - Długołęka

Od lata ubiegłego roku trwają prace realizowane przez konsorcjum Kobylarnia-Mirbud. Jak zapewnia rzecznik marszałka Dolnego Śląska Michał Nowakowski, roboty idą zgodnie z harmonogramem. Na razie powstały drogi technologiczne i serwisowe potrzebne do transportu sprzętu i materiałów budowlanych.

- Wykonywane są prace trakcyjne i sieciowe, na sieci gazowej i teletechnicznej. Obecnie trwają prace drogowe: tworzenie korytarza trasy, nasypów oraz prace przy fundamentach obiektów inżynierskich - mostowych, takich jak szalunki, prace zbrojarskie, betonowanie - tłumaczy Michał Nowakowski.

Droga będzie miała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, wzdłuż niej będą chodniki i ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe i serwisowe. Powstaną wiadukty nad terenami kolejowymi oraz mosty nad kanałem Granicznym, Widawą i Toporem. Urząd marszałkowski zaznacza, że w przyszłości planuje dobudowanie drugiej jezdni.
Ten odcinek będzie miał 10 km długości, a jego budowa pochłonie 164 mln zł.

Odcinek Bielany Wrocławskie – Wysoka – Grota Roweckiego.

Projekt budowy tego odcinka robi od początku ubiegłego roku forma Contek. Przygotowywany jest projekty budowlany i wykonawcze, które pozwolą wnioskować o uzyskanie wszystkich pozwoleń i decyzji koniecznych do rozpoczęcia budowy. Potem w przetargu zostanie wybrana firma budowlana.

Fragment tego odcinka będzie drogą z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a pomiędzy ul. Kutrzeby i Grota Roweckiego we Wrocławiu projekt ma przewidywać dobudowanie drugiego pasa w przyszłości.

Cały odcinek będzie miał 4 km długości, a koszt jego zaprojektowania to 2,2 mln zł.

Odcinek Grota Roweckiego – rondo w Iwinach / Żernikach Wrocławskich.

Odcinek będzie budowany w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wybrany wykonawca, Budimex, przygotowuje projekt, a następnie prowadzi budowę drogi.

- Prace projektowe są zaawansowane. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych wykonawca rozpocznie prace budowlane. Odcinek powstanie w układzie jednojezdniowym, a w przyszłości planowana jest dobudowa drugiej jezdni - informuje Michał Nowakowski.

Ten odcinek to około 2,5 km drogi, a jego zaprojektowanie i wybudowanie kosztuje około 30 mln zł.

Czy wkrótce będzie cieplej?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie