16 listopada w podwrocławskich Łanach wbudowano kamień węgielny pod mającą tam powstać część obwodnicy wschodniej na trasie Bielany-Łany-Długołęka.
W uroczystości wzięli udział Marszałek Województwa Dolnośląskiego Marek Łapiński, Przewodniczący Sejmiku Jerzy Pokój, przedstawiciele wykonawcy – Skanska S.A. oraz członek zarządu województwa Grzegorz Roman, który jest autorem projektu drogi, nazywanego przez to żartobliwie "Via Romana".
Inwestycja pochłonie 215 milionów złotych
Droga Bielany - Łany - Długołęka ma odciążyć Wrocław i wpłynąć na zmniejszenie liczby samochodów w centrum miasta. Obwodnica licząca 38 km ma omijać Wrocław od wschodu i połączyć autostradę A4 z trasą S8 w kierunku Warszawy.
- Dzięki budowie drogi powstanie pierwsza przeprawa na wschód od mostu Grunwaldzkiego. Tranzyt nie będzie musiał się już przebijać przez wąski most w Oławie - wyjaśniał Marszałek Łapiński.
Wykonawca inwestycji, firma Skanska S.A. ma przed sobą nie lada wyzwanie. W planach obwodnicy przewiduje się budowę trzech mostów nad Oławą i Odrą, dwie estakady nad terenami zalewowymi oraz 14-metrowy wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach.
Marszałek Łapiński wmurowuje kamień węgielny
Inwestycja Bielany-Łany-Długołęka to także znacząca ingerencja w przyrodę znajdującą się na tym terenie. Z tego powodu firma Skanska zobowiązana jest posadzić 32 hektary lasów, wybudować staw o powierzchni 2500 m2 oraz w okresie trwania inwestycji skosić 120 hektarów łąk. Dodatkowo na całym odcinku obwodnicy powstanie 15 przejść dla zwierząt.
Inwestycja pochłonie 215 mln złotych.
Czytaj też:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?