Jak podał portal tuwroclaw.com z danych MPK wynika, że 30 do 50 procent wykolejeń (a w tych w ubiegłym roku było ponad 80) to efekt fatalnego stanu wrocławskich torowisk. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozpisał więc przetarg na wykonanie ich przeglądu okresowego.
Czy po takim przeglądzie czekają nas remonty torowisk w kolejnych miejscach? Raczej nie. ZDiUM stawia ograniczenia prędkości, bo nie ma środków, które mógłby przeznaczyć na więcej remontów. Do programu naprawy torów wybierane są więc te torowiska, których potrzebujemy do Euro.
A pieniędzy ZDiUM ma coraz mniej. Serwis tuwroclaw.com podał, że w budżecie miasta środków na bieżącą konserwację, naprawę torów i sieci trakcyjnej z roku na rok ubywa:
-2007 - 4,74 mln. zł.
-2008 - 4,53 mln. zł.
-2009 - 3,7 mln. zł.
-2010 - 3,8 mln. zł.
-2011 - plan 3 mln. zł.
Do kwot na bieżące utrzymanie należy doliczyć inwestycje i remonty związane z przebudową i remontem torowisk tramwajowych, w tym inwestycje drogowe unijne oraz budżetowe, obejmujące zakresem prac również torowiska tramwajowe:
-2007r. - 211,3 mln. zł.
-2008r. - 242,4 mln. zł.
-2009r. - 49,47 mln. zł. +83,1 mln zł
-2010r. - 62,2 mln. zł. + 157,6 mln zł
-2011 - 30,8 mln. zł. (+ ok. 20 mln zł węzeł przesiadkowy i Legnicka)
Źródło: tuwroclaw.com
Wszystkie informacje o MPK W JEDNYM MIEJSCU
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?