Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław wydziela torowiska i planuje deptaki

Michał Potocki
Michał Potocki
Z Kazimierza Wielkiego za rok nie skręcimy w Krupniczą
Z Kazimierza Wielkiego za rok nie skręcimy w Krupniczą fotopolska.eu, autor: Kavikvs
Urzędnicy chwalą się mniejszą liczbą ciężarówek w centrum Wrocławia i zapowiadają poszerzenie strefy Rynku.

- Ulice wolne od tranzytu mają być bardziej przyjazne dla komunikacji miejskiej i rowerzystów. W okolicy centrum chcemy również uprzywilejować pieszych - mówi Elwira Nowak, zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Dla samochodów

Według danych Urzędu Miasta w lutym 2011 roku**do Wrocławia od strony al. Jana III Sobieskiego wjechało ponad 18 tys. samochodów powyżej 18 ton, a rok później już niecałe 12 tys. Planowane jest postawienie kolejnych bramek i ograniczenie wydawania zezwoleń na wjazd ciężarówek do miasta.

Skrócono też długość zielonego światła na wjazdach do miasta na skrzyżowaniach ulic Średzkiej i Dolnobrzeskiej (20 s), Opolskiej - Tarnogórskiej (11 s) i alei Karkonoskiej - Zwycięskiej (30 s). Ułatwione ma za to być włączenie się do ruchu na wlotach Średzkiej, Opolskiej i Karkonoskiej.

Dla tramwajów i autobusów

Już 1 kwietnia 2012 wydzielone ma zostać torowisko na Podwalu od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II oraz w lipcu na ul. Sienkiewicza i Jedności Narodowej.

- W godzinach szczytu Podwalem na godzinę jeździ 20 tramwajów i 15 autobusów. Teraz będą się mogły tamtędy sprawniej poruszać - zapewnia Paweł Czuma, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego. - Dostosowana dla nich zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach: pl. Orląt Lwowskich, Nabycińskiej - Braniborskiej oraz Legnickiej - Nabycińskiej.

Na ul. Legnickiej prawy pas przeznaczony będzie tylko dla skręcających w prawo. Prosto pojadą jedynie autobusy. Zmiana ma wejść w życie 1 kwietnia, równocześnie z uruchomieniem tramwajów na Kozanów. Po Euro 2012 jezdnie na pl. Orląt Lwowskich zostaną poszerzone.

Dla pieszych

Sukcesywnie poszerzana jest też strefa Rynku. Urzędnicy planują też więcej przystanków tramwajowych w centrum, by piesi mogli się tutaj łatwiej poruszać.

- W 2013 nowe przystanki pojawią się na ul. Krupniczej, która stanie się deptakiem, św. Katarzyny, Nowy Świat i Kazimierza Wielkiego na wysokości Gepperta - wylicza Elwira Nowak. - W przyszłości zwężona zostanie o jezdnię ul. Kazimierza Wielkiego od strony Rynku i zlikwidowane przejście Świdnickie, ale terminów jeszcze nie mamy. Jest to na razie na poziomie planów i opracowań.


Czytaj również:



TEST TRZECIOKLASISTY


Twórz z nami MM Wrocław


Sprawdzian szóstoklasisty 2012 CKE


Hakuna matata! Konkurs na zdjęcia z zoo

**

**

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto