Aleja Wielkiej Wyspy to duże założenie komunikacyjne. Trasa dwupasmowa, po jednym pasie w każdą stronę, połączy ulicę Armii Krajowej z ulicą Mickiewicza. W sumie to odległość około 3,4 kilometra - może się wydawać, że to krótki odcinek, jednak po drodze znajdują się dwie rzeki: Odra i Oława. Te konstrukcje będą stanowić najbardziej skomplikowaną część inwestycji.
- Największy, bo ponad 700-metrowy, most powstanie nad Odrą. Będzie również most nad rzeką Oławą o długości ponad 350 metrów. Na każdym z nich zaplanowane są chodniki i ścieżki rowerowe. Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa takich obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
W sumie oprócz jezdni powstanie 12,5 kilometrów chodników oraz 9,5 kilometrów ścieżek rowerowych.
- Na pewno droga ta nie stanie się kolejną obwodnicą dla Wrocławia, dlatego właśnie nie pojadą tędy samochody ciężarowe. Nie oznacza to jednak, że mosty, które powstaną, będą miały obniżoną nośność. Wręcz przeciwnie., w założeniu Aleja jest trasą ruchu dla samochodów osobowych, komunikacji miejskiej (autobusów), służb, pieszych i rowerzystów – dodaje Krzysztof Świercz.
Historia trasy jest długa i sięga jeszcze czasów niemieckich. Oprócz poprawienia komunikacji Wielkiej Wyspy, wrocławianie zyskają malownicze trasy rowerowe i spacerowe. Z uwzględnieniem tego aspektu na mostach zaprojektowano tzw. wykusze, czyli miejsca lekko wysunięte z których będzie można podziwiać okoliczną przyrodę.
Cała inwestycja pochłonie 234 miliony złotych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?