Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Skrzyżowanie Drobnera i Dubois zostanie wyremontowane

Jerzy Wójcik
Skończą się problemy pasażerów komunikacji miejskiej i kierowców w rejonie skrzyżowania ul. Drobnera i Dubois. Ci pierwsi dziś muszą korzystać z bardzo niebezpiecznych przystanków na zatoczkach, drudzy tracą sporo czasu na kilku sygnalizacjach świetlnych w tym rejonie.

- Ze względów bezpieczeństwa oraz by poprawić płynność ruchu chcemy przebudować to miejsce - wyjaśnia Elżbieta Urbanek, szefowa departamentu infrastruktury i gospodarki w magistracie.

To dlatego spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła właśnie przetarg na przygotowanie koncepcji oraz projektu przebudowy tego miejsca. Prace miałyby objąć nie tylko samo skrzyżowanie, ale cały rejon ograniczony ulicami: Cybulskiego, Pomorską, Łokietka oraz mostem Uniwersyteckim. Prace projektowe po-trwają co najmniej do końca tego roku. Pełna dokumentacja, niezbędna do ogłoszenia przetargu na wykonawcę, będzie gotowa za mniej więcej rok.

- Chcielibyśmy, żeby przebudowa rozpoczęła się w 2013 roku. Musimy zrobić wszystko, by znalazły się pieniądze na ten cel, bo Dubois i Drobnera to jedno z ostatnich nieprzebudowywanych jeszcze miejsc w tym rejonie miasta - tłumaczy Elżbieta Urbanek.

Przypomnijmy, że w ciągu ostatnich kilku lat wyremontowano zarówno położony w pobliżu plac Bema, jak i dojazdy do niego - ul. Sienkiewicza oraz fragment ul. Drobnera.

Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji tłumaczy, że przebudowa skrzyżowania Drobnera i Dubois jest także ważna dla odciążenia centrum miasta od aut. - W ciągu najbliższych dwóch-trzech lat dla ruchu zamykane będą kolejne miejsca w ścisłym centrum - przypomina Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. - To na pewno przyczyni się do zwiększenia ruchu na ulicach położonych na północ od Odry, a rejon placu Bema i skrzyżowanie Dubois, Drobnera oraz łącznik do ul. Pomorskiej jest tutaj kluczowy - tłumaczy.

Urzędnicy przypominają, że już dziś to miejsce musi przyjąć więcej samochodów, ponieważ zamknięty został przejazd przez most Piaskowy i mosty Młyńskie. Przypomnijmy, że samochody już tam nie wrócą.

Dlatego na most Uniwersytecki, ulicę Drobnera i Dubois kierują się samochody, które wcześniej jechały z ul. Piaskowej prosto ulicą św. Jadwigi. Jeśli w najbliższych dwóch latach w ogóle nie wjedziemy samochodem na pl. Solny czy ul. Kuźniczą, a za nimi pójdą kolejne ograniczenia, kierowcy będą zmuszeni szukać miejsc parkingowych na północ od Odry.

Czytaj także: Wrocław: Pękły ściany w kamienicach przy Drobnera i Dubois. Ewakuowano mieszkańców

Niestety, łatwo nie będzie. Wszystko wskazuje bowiem na to, że przebudowa tego ważnego komunikacyjnie miejsca zbiegnie się w czasie z zamykaniem ulic w centrum. Tymczasem nie ma sensownej alternatywy objazdu, bo to zwykle ul. Drobnera służyła jako objazd innych remontów. Część aut pomieści się na pewno na równoległej ul. Grodzkiej, tylko że ta-kie rozwiązanie będzie się kłóciło z wyrzucaniem samochodów z centrum.

Co tam zrobią

W rejonie skrzyżowania Drobnera z Dubois przebudują ulice, tory tramwajowe i przystanki.
Planowane jest zastosowanie tzw. gumowego asfaltu, by obniżyć hałas przeszkadzający mieszkańcom. Nowe przystanki komunikacji miejskiej będą miały większe wiaty niż obecnie i zostaną lepiej oddzielone od jezdni. Pojawią się dodatkowe ścieżki rowerowe, które mają nie kolidować z dojściami do peronów przystankowych. JEW

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto