Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Na Bardzkiej wygodnie, czas na Buforową

Jarosław Garbacz
Po przebudowie ul. Bardzka zamieniła się w wygodną arterię - ma teraz cztery pasy, szerokie zjazdy i zatoczki
Po przebudowie ul. Bardzka zamieniła się w wygodną arterię - ma teraz cztery pasy, szerokie zjazdy i zatoczki Paweł Relikowski
Od połowy grudnia komfortowo jeździmy przebudowaną ul. Bardzką. Ta łączy się z Buforową, zakorkowaną w godzinach szczytu. Na remont tej ulicy wrocławscy kierowcy muszą poczekać.

Przed świętami Bożego Narodzenia zakończyła się długo wyczekiwana przez kierowców przebudowa ul. Bardzkiej. Modernizacja drogi na odcinku od skrzyżowania z al. Armii Krajowej do wiaduktu kolejowego łączącego z ul. Buforową trwała prawie półtora roku. Inwestycja była podzielona na etapy, dlatego w ciągu ostatnich 18 miesięcy kierowcy musieli tutaj przywyknąć do częstych zmian w organizacji ruchu.

Zakończenie przebudowy drogi i udostępnienie szerokiej dwupasmowej jezdni w obu kierunkach nie oznacza jeszcze całkowitego zakończenia prac. Roboty wciąż trwają na ul. Morwowej, którą z Brochowa przez ul. Gazową można dostać się na osiedle Gaj.

- Wykonawca musiał wstrzymać tam prace z powodu niesprzyjającej pogody już w listopadzie. Dlatego w tym miejscu roboty zakończą się wiosną - wyjaśnia Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje przebudowę dróg na Gaju.

Na finalizację robót przy skrzyżowaniu ul. Morwowej z Bardzką potrzeba 30 ciepłych dni. Na wykończenie czekają też pasy zieleni.

Kierowcy cieszą się z zakończenia uciążliwych prac, ale czekają na poszerzenie ul. Buforowej. - Czteropasmowa droga kończy się nagle wąskim gardłem pod wiaduktem. Za nim, przy krzyżówce z ul. Terenową, często tworzą się korki - zauważa Adam Jędrzejak dojeżdżający z Jagodna do pracy w centrum.

Wystarczy, że jeden z samochodów chce skręcić w Terenową lub w stronę zakładów chemicznych czy ogródków działkowych i na wąskiej, jednopasmowej ul. Buforowej auta nie mogą się wyminąć.

Wkrótce i to utrapienie dla kierowców stanie się przeszłością. Urzędnicy pracują obecnie nad projektem przebudowy ul. Buforowej, na odcinku od wiaduktu do granic miasta za osiedlem Jagodno.

- U zbiegu ul. Terenowej z Bardzką ma powstać rondo, dzięki czemu nie będą tworzyć się tam zatory - mówi Marek Szempliński.

Poszerzony o 7-8 metrów zostanie też przejazd pod wiaduktem kolejowym łączącym ul. Buforową z Bardzką. W tej chwili trwają na ten temat pertraktacje z kolejarzami. Te prace są przewidziane w pierwszym etapie przebudowy Buforowej.

Na jej dalszym odcinku również mają powstać po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Będzie też miejsce na wydzielone torowisko tramwajowe, które prawdopodobniej powstanie po prawej stronie jezdni, patrząc od strony Bardzkiej.

- Na etapie prac projektowych za wcześnie mówić o szczegółach. To na razie założenia do projektu modernizacji trasy - zaznacza Marek Szempliński.

Kiedy wrocławscy kierowcy wygodnie pojadą od al. Armii Krajowej aż do granic miasta? Trudno dziś powiedzieć. Być może dopiero za trzy lata.

Prace projektowe mają się zakończyć pod koniec przyszłego roku. W budżecie na ten cel przeznaczono 1.760.000 zł.

Zgodnie z wieloletnim planem inwestycyjnym, poszerzoną ul. Buforową możemy pojechać w 2014 roku.

Dopiero potem ma się rozpocząć budowa torowiska, dzięki któremu dojedziemy tramwajem do Jagodna.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto