Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj Plus skraca trasę i przyspiesza

Michał Potocki
Michał Potocki
Termin rozpoczęcia budowy węzła przesiadkowego między dworcami PKP i PKS został przesunięty i nie rozpocznie się szybciej niż w 2013 r. Okazuje się też, że Tramwaj Plus nie dojedzie do Leśnicy.

Tramwaj Plus nie połączy Leśnicy z Sępolnem, jak pierwotnie zakładano. Jego trasa na tej linii zostanie skrócona z Pilczyc do Stadionu Olimpijskiego. Urzędnicy twierdzą, że zadecydowała o tym mała liczba pasażerów na tym odcinku.
Druga nitka będzie biegła od Gaju przez Kozanów do stadionu na Euro 2012. Miasto uznało, że w tych miejscach jest największe zapotrzebowanie na Tramwaj Plus.

Na taki multiprzystanek w okolicach PKS-u jeszce poczekamy


- Największą zmianą w projekcie jest przesunięcie w czasie realizacji węzła komunikacyjnego przy ul. Suchej - mówi Paulina Tyniec, kierownik projektu. - Centrum przesiadkowe utworzymy na razie u zbiegu ulic Borowskiej i Swobodnej, gdzie będzie zlokalizowany, być może zadaszony, zintegrowany przystanek tramwajowo-autobusowy. Powstanie tam też parking dla rowerów.

Dlaczego termin budowy został przesunięty?
- PKP będzie realizować pierwszy etap przebudowy Dworca Głównego i jego okolicy. Ponieważ nie jest przesądzona kwestia dalszych etapów rozbudowy, realizacja planów miasta mogłaby być przedwczesna - wyjaśnia Paulina Tyniec.

Na konferencji prasowej władze PKP przekonywały, że remont Dworca Głównego, budowa dworca tymczasowego i galerii kontenerowej nie kolidują z inwestycjami miejskimi.
- Miasto pozostaje w kontakcie z koleją, ale według naszej wiedzy, PKP realizuje pierwszy etap swojej inwestycji. Kiedy poznamy plany dotyczące dalszych etapów, będzie można zaplanować realizację prac przy ul. Suchej - mówi Tyniec.

Na decyzję o korekcie planów budowy linii Tramwaju Plus wpłynął również brak informacji na temat przyszłości dworca PKS. Projekt multiprzystanku w tym miejscu został więc odsunięty w czasie.

Trasy nowych tramwajów


- Wpływ na decyzję o przesunięciu realizacji węzła przesiadkowego przy ul. Suchej miał brak decyzji co do planów budowy Śródmiejskiej Trasy Południowej i przebudowy ul. Dyrekcyjnej, która miała przejąć ruch samochodowy z ul. Suchej. Trwają prace związane z przygotowaniem koncepcji tej trasy - mówi Tyniec. - Wprowadzamy więc korekty w projekcie, ale korzystne dla pasażerów. Zakupimy trzy dodatkowe Tramwaje Plus i zwiększymy częstotliwość ich kursowania. Dodatkowe tramwaje przydadzą się szczególnie przy obsłudze dużych imprez. Na osi Legnickiej będą kursować co trzy minuty - wyjaśnia.

Fundamenty projektu Tramwaju Plus zostają bez zmian. Powstaną dwie linie nowoczesnego tramwaju, jednak jedna o skróconej trasie. "Plusy" będą miały zielone światło na wszystkich skrzyżowaniach, a węzeł komunikacyjny powstanie w okolicach dworców PKP i PKS, ale bliżej ul. Borowskiej oraz drugi przy nowym stadionie na Maślicach. Pierwsze nowoczesne tramwaje powinny pojawić się we Wrocławiu już w 2011 roku.


Czytaj również:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto