Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Samolot studentów PWr powalczy w USA [zdjęcia]

Redakcja
archiwum organizacji studneckiej Jet Stream
Ekipa Jet Stream z Politechniki Wrocławskiej wystartuje w marcu w prestiżowym konkursie dla młodych konstruktorów.

15 marca w Teksasie drużyny z całego świata zmierzą się w prestiżowych zawodach dla młodych konstruktorów SAE Aero Design East 2013. Zespół Jet Stream będzie reprezentował w tej prestiżowej imprezie Politechnikę Wrocławską już po raz piąty.

- Wylecimy na konkurs z dziewięcioosobową ekipą 10 marca, a wrócimy 26 marca. Jesteśmy bardzo zdeterminowani, by wygrać - mówi Marcin Gawlak z Jet Stream.

Zobacz zdjęcia grupy Jet Streem i ich samolotu

Zbudowane przez nich samoloty wystartują w klasach regular i micro. Modele zaprojektowano i przetestowano na komputerze, pomniejszono w skali 1:10 (regular) oraz 1:5 (micro) i przetestowano w tunelu hydrodynamicznym na PWr. Potem wszystkie części wycięto laserem na obrabiarce numerycznej. Dzięki niezwykłej precyzji wykonania wszystkie elementy idealnie do siebie pasują. Według młodych konstruktorów, modele składa się tak łatwo jak klocki lego.

Zobacz:Wrocławscy studenci zbudowali samolot - Strażnika Teksasu [wideo]

SAE Aero Design East to prestiżowe zawody, w trakcie których rywalizuje 75 zespołów z całego świata, walczących o tytuł najlepszego zespołu młodych konstruktorów lotniczych. Celem projektu jest zrobienie zdalnie sterowanego modelu samolotu,  mającego za zadanie podnieść możliwie jak największy ładunek. Każdy etap działań jest równie ważny, bo zależy od niego sukces całego projektu. V edycja konkursu potrwa od 15 marca do 17 marca w Fort Worth w Teksasie. Organizatorem mistrzostw jest znana firma Lockheed Martin.

Teraz załoga Jet Stream jedzie na zawody do Teksasu, a rok temu i dwa lata temu była w Kalifornii



Regular - model o rozpiętości skrzydeł - 3 metry i masie ok. 4 kg ma podnieść 14 kg ładunku. Ładunek i rozładunek musi nastąpić w czasie krótszym niż minuta. W tej klasie nie wolno stosować kompozytów, a wielkość silnika regulują ograniczenia narzucone przez organizatora zawodów. Samolot po przejechaniu 61 m musi oderwać się od ziemi, zrobić pełny krąg i wylądować bez utraty żadnej części.

Micro - model o rozpiętości skrzydeł 1,2 metra i ok. 400 g masy własnej ma według zamierzeń podnieść 2,2 kg ładunku. Konstrukcja powinna zmieścić się w skrzyni o określonych przez organizatora wymiarach i w ciągu 3 minut zostać złożona do lotu. W tej klasie załadunek i rozładunek również musi trwać poniżej minuty.

Kliknij w pierwsze zdjęcie, żeby rozpocząć przeglądanie fotogalerii:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto