Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Męskie Granie 2011 zakończone (ZDJĘCIA)

Redakcja
Męskie Granie dało koncerty w siedmiu polskich miastach W projekcie wzięło udział 35 zespołów i artystów indywidualnych. Wystąpili m.in.: Voo Voo, Myslovitz, T.LOVE, Raz Dwa Trzy, Pink Freud, a także Leszek Możdżer, Lech Janerka, Adam Pierończyk i inni Na koncertach bawiło się około 35 tysięcy osób. Prawie 120 tysięcy osób obejrzało transmisję koncertu z Warszawy.

Za nami ostatni koncert tegorocznej edycji Męskiego Grania – wyjątkowego projektu promującego wyłącznie najwyższej klasy polską kulturę i polskich artystów. Czas zatem na małe podsumowanie tego, co zdarzyło się w lipcu i sierpniu w siedmiu polskich miastach: Żywcu, Warszawie, Krakowie, Lublinie, Gdańsku, Wrocławiu i Poznaniu. Trasa wystartowała w miejscu szczególnym dla pomysłodawcy i sponsora trasy – marki Żywiec. Właśnie w mieście, w którym od 155 lat powstaje piwo Żywiec, po raz pierwszy szeroka publiczność usłyszała występy artystów Męskiego Grania 2011.

Projekt nie bez powodu kojarzony jest z największymi muzycznymi osobowościami w kraju. Wśród nich wymienić trzeba grupy: Voo Voo, Myslovitz, T.LOVE, Deriglasoff, Raz Dwa Trzy, Pink Freud, a także muzyków: Leszka Możdżera, Lecha Janerkę, Adam Pierończyka i dyrektora artystycznego – Wojciecha Waglewskiego. „Sukces tej trasy to według mnie energia artystów i ich chęć do wspólnej draki.

Zobacz również: W piątek pierwsze seanse w DCF

Wielokrotnie słyszałem od muzyków, że nigdzie nie grało im się tak dobrze jak na Męskim Graniu” – podsumował lider Voo Voo. Pozytywna energia i wola scenicznej współpracy zaowocowały wieloma zaskakującymi (a czasem improwizowanymi) duetami. Wśród nich na uwagę zasługują wspólne występy Lecha Janerki i grupy Pink Freud, a także performance Wagiel i Wilk w wykonaniu Wojciecha Waglewskiego i Mariusza Wilczyńskiego. „Nigdy wcześniej nie czułem takiego przepływu myśli i energii z innym artystą” – przyznał ten ostatni.

Obok uznanych twórców polskiej sceny muzycznej, w koncertach wzięło udział młode pokolenie artystów. Widzowie i fani Męskiego Grania mogli sami zdecydować, kogo chcą oklaskiwać podczas koncertów, biorąc udział w plebiscycie zorganizowanym na Facebooku. Dzięki ich głosom młodzi twórcy, tacy jak: Kombajn Do Zbierania Kur Po Wioskach, Muzyka Końca Lata, Snowman, L.U.C czy Bajzel, mogli zaprezentować swoje możliwości obok gigantów polskiej muzyki. Na koncertach działała także Strefa Sztuki, w której swoje prace przedstawiali i tworzyli autorzy filmów, animatorzy i performerzy, koordynowani przez jednego
z najważniejszych twórców współczesnej animacji, Mariusza Wilczyńskiego. „Udało mi się stworzyć miejsce, w którym zwykli ludzie przestają się bać sztuki współczesnej, a nawet sami ją współtworzą” – stwierdził Wilczyński. W sumie w Męskim Graniu wzięło udział 35 zespołów i artystów muzycznych i pozamuzycznych. Nic dziwnego, że projekt cieszył się ogromnym zainteresowaniem mediów.

Kilka chwil uwagi należy się technicznej stronie całego przedsięwzięcia. Ważąca 35 ton scena o wymiarach 16 na 13 metrów została stworzona specjalnie na potrzeby projektu i dużej liczby artystów, którzy mieli się na niej znaleźć w jednym czasie. Konstrukcja, przewożona z miasta do miasta przez 5 tirów i 4 duże ciężarówki, przejechała około 7 tysięcy kilometrów. Budowanie i rozkładanie sceny każdorazowo trwało 35 godzin. Aby oświetlić i nagłośnić całą imprezę użyto 5 tysięcy metrów kabli i agregatów prądotwórczych zdolnych zapewnić energię elektryczną dużemu osiedlu mieszkaniowemu. Wyjątkową tegoroczną scenografię autorstwa Jarka Koziary zbudowano wykorzystując 280 metrów kwadratowych materiału, a jej wzniesienie zajmowało ekipie technicznej 23 godziny.

Zobacz wyniki plebiscytu Perły w Koronie 2011: Pałac w Jedlinie zwycięzcą Pereł w Koronie

W ramach promocji trasy powstał spot reklamowy, wyreżyserowany przez Tomasza Bagińskiego. W filmie zagrały nie tylko tegoroczne gwiazdy Męskiego Grania: Wojciech Waglewski, Leszek Możdżer, Lech Janerka, Spięty i Fisz, ale również spektakularna scenografia, stworzona w całości w technice 3D. Męskie Granie mogło się też poszczycić własną, limitowaną edycją piwa Żywiec z logotypem Męskiego Grania.

Jak stwierdził dyrektor artystyczny projektu, Wojciech Waglewski – „Zeszły rok był przystawką, ten – pierwszym daniem. Prawdziwe, krwiste danie główne czeka nas dopiero w przyszłym roku!” A więc - do zobaczenia za rok!

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto