- Mam nadzieję, że te pączki symbolizują rozkwit Polski, rozkwit Ukrainy i rozkwit samego Wrocławia - mówił w niedzielę w Rynku wiceprezydent Jarosław Obremski. I zapewniał, że stolica Dolnego Śląska jest świetnie przygotowana do Euro 2012, najlepiej spośród ośmiu miast-gospodarzy turnieju.
W niedzielę logo Mistrzostw Europy w piłce nożnej zostało zaprezentowane również we Lwowie, w naszym partnerskim mieście. Wcześniej natomiast zostało już pokazane w Warszawie, Kijowie, Poznaniu i Charkowie.
Logo Euro 2012 w Rynku
Wrocławska uroczystość była bardzo skromna (np. w Poznaniu towarzyszyły jej fajerwerki). Zapewne z powodu siarczystego mrozu oglądało ją zaledwie kilkadziesiąt osób. Władze miasta reprezentował tylko wiceprezydent Obremski, który zapewniał, że Wrocław zdąży z przygotowaniami do mistrzostw na czas.
- Mam wrażenie, że Polska jest nieco zakompleksiona w porównaniu z krajami Europy Zachodniej. Z jednej strony cieszymy się, że będzie u nas Euro, z drugiej - trochę nie dowierzamy, że to wszystko się uda. A to narzekamy na Dworzec Główny, a to na drogi. Jestem przekonany, że wszystko uda się wybudować - dodał.
Prezentacji logo towarzyszyła specjalna wystawa w Rynku, pokazująca przygotowania Wrocławia do Euro 2012 na zdjęciach z lotu ptaka.
- Na tych zdjęciach widać, jak postępują prace. Stadion pnie się do góry, podobnie jest z lotniskiem i obwodnicą - mówił wiceprezydent. - Mamy się czym chwalić.
Kwiatek, a może lizak
Jak logo Euro 2012 oceniają wrocławianie? Zdania były podzielone.
- To jakiś żart. Nie wiadomo, czy to jakiś kwiatek, czy może lizak. Mam wrażenie, że autor projektu dał ostro w szyję - oburzał się Marcin Koszałkowski, kibic piłki nożnej. - W dodatku barwy tego niby-kwiata wyglądają bardziej na czerwono-białe niż na biało-czerwone.
Alicja Porębska, studentka z Wrocławia jest innego zdania.
- Moim zdaniem to logo jest bardzo wymowne. Symbolizuje rozwój, coś optymistycznego - uważa. - Poza tym kojarzy mi się z tulipanem, moim ulubionym kwiatem.
21 grudnia o godz. 11 przy Przejściu Świdnickim oficjalna prezentacja zegara odmierzającego czas do rozpoczęcia Euro 2012.
Autorem logotypu jest portugalska agencja reklamowa Brandia Central. Oficjalnym, angielskim hasłem turnieju jest "creating history together", czyli "razem tworzymy historię". W wersji polskojęzycznej słowo "historia" zastąpiono słowem "przyszłość". |
Czytaj też:
MECZ Z PERSPEKTYWY PSA. Wizyta psów z Fundacji Labrador
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?