Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak zadbać o rower?

Redakcja
Dobrze konserwowany, bezpieczny na drodze.

Dobrze konserwowany, bezpieczny na drodze.

CZYSZCZENIE
■ Optyczna czystość odgrywa przy czyszczeniu rolę podrzędną. Ważniejsza jest pielęgnacja części mechanicznych. Drobne usterki mogą Państwo łatwo stwierdzić.
■ W przypadku lekko zabrudzonego koła powinno się zastosować preparaty lekko myjące na bazie mydła. Po wysuszeniu przesmarować części ruchome.
■ Nie zaleca się mycia środkami pod ciśnieniem, ponieważ ciśnienie tłoczy wodę do uszczelnionych łożysk i może powodować rdzewienie.
■ W przypadku silnego zabrudzenia olejami, smarami lub smołą, powinno używać się środka czyszczącego z dodatkiem rozpuszczalnika tzw. „odtłuszczacza”.
■ Do czyszczenia łańcucha istnieją również środki, specjalnie stworzone do odtłuszczania smarów łańcuchowych.
■ Po każdorazowym użytkowaniu roweru w czasie sezonu zimowego /wpływ soli/ dokładnie wyczyścić i zastosować środek antykorozyjny.

ŁÓŻYSKA
■ Łożyska należy sprawdzać regularnie i w razie potrzeby ponownie ustawić.
■Wszystkie łożyska i linki rozkręcać co 3 miesiące, wyczyścić i nasmarowane ponownie zamontować.

ŁAŃCUCH
■ Łańcuch i zębatki utrzymywać w czystości, odpowiednio smarować i 2 razy w roku kontrolować zużycie.
■ W odpowiednim czasie zmienić łańcuch /rowery wyścigowe po ok. 2000 km, MTB po ok. 1500 km/. Chroni to zębatki i jest tańsze niż ich wymiana.

HAMULCE
■ Przy dobrze wyregulowanych hamulcach manetka nie powinna dotykać kierownicy. Klocki hamulcowe powinny w stanie spoczynku znajdować się blisko obręczy.
■ Klocki hamulcowe nie powinny być zużyte jednostronnie lub krzywo, powinny trafiać w środek obręczy.
■ Wymienić hamulce natychmiast wtedy, kiedy słyszymy metaliczny odgłos. Uszkodzone hamulce mogą doprowadzić do uszkodzenia obręczy. Możliwy skutek: niebezpieczeństwo upadku.

KOŁA
■ Koła regularnie centrować. Odchylenie/bicie boczne nie powinno być nigdy większe niż 0,5 mm – efektem jest nierównomierne naprężenie szprych, co zwiększa ryzyko pęknięcia szprych.
■ Regularnie kontrolować ścieranie się gwintów obręczy. Jeszcze lepiej jeździć na obręczy ze wskaźnikiem ścieralności i wymienić ją, kiedy oznaczenie wytarły się.
■ Bieżnik opon sprawdzać regularnie pod kątem zużycia /niebezpieczeństwo pęknięcia opony/, w razie konieczności opony wymienić.
■ W przypadku upadku sprawdzić wszystkie elementy /kierownica, wspornik kierownicy, korby, pedały, koła, widelec i ramę/ i w przypadku uszkodzenia natychmiast wymienić. W czasie wymiany lub montażu proszę przestrzegać zaleceń producenta i stosować w miarę możliwości oryginalne części. Państwa dostawca Herculesa chętnie Państwu pomoże.

Tekst powstał przy współpracy ze sklepem:
SPORT-PROFIT
www.sklep.sportprofit.pl

WROCŁAW, ul. Pomorska 32
tel. 71 796 74 80
e-mail: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto