Opony letnie i zimowe różnią się szerokością bieżnika, liczbą nacięć i zastosowaną mieszanką do ich produkcji, która zachowuje miękkość również w niskich temperaturach, zapewniają lepszą przyczepność na śliskiej i mokrej nawierzchni.
Opony letnie na zimowe powinno się zmienić, kiedy średnia dobowa temperatura spadnie do 7 stopni C.
Do produkcji zimówek stosowana jest bardziej miękka mieszanka gumowa, dzięki której zachowują one elastyczność w niskich temperaturach. Opony letnie twardnieją na mrozie i gorzej przylegają do nawierzchni drogi.
Opony zimowe warto zakładać także ze względu na ich konstrukcję: duża liczba nacięć na bieżniku sprawia, że lepiej "wgryzają się" w śnieg, a ich głębokość umożliwia odprowadzenie dużej ilości wody i błota pośniegowego.
Ze względów bezpieczeństwa warto regularnie kontrolować ciśnienie powietrza w oponach przynajmniej raz w miesiącu. Wartości ciśnienia przewidziane przez producenta pojazdu są podane w instrukcji obsługi, a także na naklejce umieszczonej na słupku drzwi kierowcy, pod klapką wlewu paliwa lub w schowku w desce rozdzielczej.
Jak zbadać stan bieżnika? Można użyć monety o wartości 5 zł. Jeżeli po wsunięciu jej do głównego rowka we wgłębieniu ciągle jest widoczny srebrny rant, głębokość bieżnika jest mniejsza niż dopuszczalne 1,6 mm i oponę należy wymienić na nową.
Najlepiej zmieniać opony w autoryzowanej stacji obsługi albo tam, gdzie kupiliśmy opony. Będziemy mieli pewność, że zostanie to wykonane fachowo, a komputerowe wyważenie kół zaprocentuje stabilną jazdą.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?