Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy jesteś gadżeciażem?

Reklama
Reklama
Reklama
Kubki z logo, smycze reklamowe, pendrive z nadrukiem, reklamowe parasolki. Twoja kolekcja firmowych gadżetów rośnie w zastraszającym tempie. Półka ugina się pod ciężarem kubków, a Ty chętnie przynosisz następne. Producenci prześcigają się w komponowaniu zestawów upominkowych. Czy jesteśmy narodem gadżeciarzy? A może przyczyna gadżetomani tkwi gdzieś głębiej.

Gadżety reklamowe – po co?

Koszulki reklamowe, kubki z nadrukiem, smycze reklamowe, pendrive, parasole z nadrukiem – firmy prześcigają się w pomysłach na gadżety reklamowe. Po co? Czy nie ma skuteczniejszego i tańszego sposobu na rozreklamowanie firmy? _- Koszt produkcji takich gadżetów jest naprawdę niewielki. Zwłaszcza jeśli porównamy go do kosztów ogólnopolskiej reklamy w mediach czy reklamy outdoorowej. Poza tym w przypadku gadżetów reklamowych, doskonale działa reguła wzajemności, coraz chętniej i bardziej świadomie wykorzystywana przez specjalistów ds. marketingu _– przyznaje Miłosz Konieczny, właściciel agencji reklamowej AdForce z Wrocławia

Regułę wzajemności, opisał dokładnie prof. Robert B. Cialdini. Zdaniem profesora ludzie w swoim postępowaniu kierują się regułą wzajemności, odczuwają wewnętrzną potrzebą, czy nawet przymus, zrewanżowania się za otrzymany podarunek. Reguła ta coraz powszechniej wykorzystywana jest w biznesie. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale podświadomość czyni swoje – o ile cieplej i chętniej myślisz o firmie, od której otrzymałeś gadżet – kubek, notes reklamowy, długopis, pendrive? Nawet drobny podarunek, może ocieplić wizerunek firmy w oczach odbiorców i skłonić ich do nawiązania współpracy właśnie z tą firmą.



Efekt ekspozycji – to działa!

Logo firmy w widocznym miejscu, zgrabnie umieszczone na produkcie, przełoży się na większą liczbę klientów. Jak? To proste zadziała efekt ekspozycji. Im częściej mamy styczność z danym bodźcem, czy zjawiskiem, tym bardziej pozytywnie je oceniamy. Efektowi ekspozycji dokładnie przyjrzał się amerykański psycholog Robert B. Zajonc.

Jak to działa? Paweł jest administratorem sieci w jednej z firm. Ostatnio wziął udział w targach dotyczących bezpieczeństwa sieci. Jednym z wystawców była firma X-factor. Paweł otrzymał od nich pendrive z logo oraz kubek z zabawnym komiksem, obrazującym „branżową sytuację”, opatrzony logo firmy X-factor. Gadżety przyniósł do pracy. Kubek cieszył się sporym zainteresowaniem kolegów. Z czyich usług skorzystała firma Pawła, chcąc zabezpieczyć firmową sieć? Truizmem byłoby twierdzić, że kubek czy pendrive przesądził o wyborze firmy – kluczowe znaczenie miała oferta firmy X-factor, ale gadżety w procesie decyzyjnym odegrały istotną rolę. Po pierwsze dzięki nim Paweł zapamiętał nazwę firmy, po drugie komiks zamieszczony na kubku zainteresował kolegów Pawła, firma przykuła ich uwagę, zadziałał również efekt ekspozycji – codzienne korzystanie z kubka i pendriva, spowodowało, że Paweł sprawdził ofertę firmy i był do niej nastawiony przychylnie.



Gadżety użytkowe i w wersji Premium

Okazji do obdarowywania kontrahentów i klientów gadżetami jest wiele – targi branżowe, konferencje, nawiązanie współpracy, podziękowanie za współpracę. Jakie gadżety sprawdzają się najlepiej? Gadżety użytkowe, takie z których klient będzie korzystał na co dzień – w pracy bądź w domu, a także gadżety w wersji premium – ekskluzywne notesy, w skórzanej oprawie lub eleganckie długopisy. Nie przesadzaj jednak z wartością przedmiotów, by klient nie postrzegał podarku, jako próby przekupstwa.

Czy jesteś gadżeciażem?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto