Billboard postawiony został w ubiegłym tygodniu przy parafii NMP Bolesnej (ul. Tatarakowa). Jest to tablica o powierzchni 18 metrów kw., podświetlana nocą, zamontowana na konstrukcji wolnostojącej. Widnieje na niej hasło "Czas ucieka, Jezus wciąż czeka".
- Hasło „Czas ucieka Jezus wciąż czeka” to parafraza obiegowego powiedzenia „Czas ucieka, wieczność czeka”. Chcemy, aby każdy sobie odpowiedział na pytanie o jaką wieczność chodzi - mówi Piotr Petrus, prezes Fundacji Vide et Crede.
"Obraz jest wart więcej niż tysiąc słów"
Billboard z tym hasłem inicjuje kampanię, w ramach której na terenie różnych miast Polski pojawią się billboardy z ewangelizacyjnym przesłaniem.
- Zadaniem fundacji jest głoszenie ewangelii oraz promowanie takich wartości, jak wiara, rodzina, obrona życia czy patriotyzm. Dlatego podjęliśmy działania w dwóch kierunkach. Pierwszy z nich polega właśnie na zbudowaniu własnej niezależnej sieci przyparafialnych billboardów, na których będziemy wyklejać raz w miesiącu plakat o charakterze wyłącznie religijnym, ewangelizacyjnym - tłumaczy Petrus. - Naszą ambicją jest, by ich treść poruszała ludzkie serca. Żyjemy w czasach, w których obraz jest wart więcej niż 1000 słow, bilbordy są właśnie taką forma przekazu, która dociera do obserwatorów w miejscach, które codziennie mijamy.
Kolejne billboardy w ramach tej kampanii stawiane będą przy parafiach, w uzgodnieniu z proboszczami. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że docelowo rozmowy mogą być prowadzone nawet z 292 parafiami. Hasła i treści widniejące na billboardach są uprzednio zatwierdzane przez Archidiecezjalną Radę ds. Nowej Ewangelizacji. Fundacja jest na etapie planowania, w których dokładnie miejscach staną kolejne billboardy.
Nie tylko billboardy. Będą także spoty
Jednak działalność fundacji nie ogranicza się jedynie do kampanii billboardowej. Wielkoformatowym plakatom towarzyszyć mają spoty i grafiki w wersji polskiej i angielskiej.
Zobacz jeden ze spotów
To nie pierwsza tego rodzaju akcja fundacji. Pisaliśmy już m.in. o billboardach z hasłem "On nadchodzi", które pojawiły się z kolei w ramach kampanii adwentowej (czytaj też: "On nadchodzi" - billboardy we Wrocławiu mają przypominać o Adwencie).
Prezes fundacji nie chce mówić o pieniądzach przeznaczonych na kampanię. Uprzedza, że ostateczne rozliczenia dokonywane będą po jej zakończeniu. Wiadomo jednak, że całość jest finansowana ze środków fundacji (w tym także z pieniędzy darczyńców) przy współpracy i udziale parafii rzymskokatolickiej w miejscu instalacji billboardu.
Fundacja działa w porozumieniu z Wydziałem Komunikacji Społecznej Archidiecezji Wrocławskiej. W najbliższym czasie ma ruszyć wortal www.ewangelizacjia.info, na którym fundacja będzie umieszczać informacje o wydarzeniach okołoreligijnych oraz różnego rodzaju wspólnotach. Później rozpoczną się przygotowania do kolejnej kampanii - tym razem chodzić ma o kampanię kanonizacyjną papieża Jana Pawła II.
A co Wy sądzicie o tego rodzaju kampanii billboardowej? Jest potrzebna?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?