Kończy się remont na jednej z głównych arterii komunikacyjnych miasta - rondzie Reagana i tzw. osi grunwaldzkiej. Już w sobotę pierwsze cztery linie tramwajowe (0L, 0P, 4 i 12) znowu pojadą trasą przez most Grunwaldzki.
W środę na peronach nr 1 i 2 zakończyło się układanie nowej kostki. Ta stara zapadła się pod ciężarem 20-tonowych autobusów. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta długo spierał się z wykonawcą, obwiniając go o niesolidność, ten bronił się przedstawiając swe ekspertyzy.
Czytaj też: Zapada się torowisko tramwajowe na Świdnickiej
Teraz ma być profesjonalnie od początku do końca. Z kostki na peronach miasto nie zrezygnowało, ale już na osi grunwaldzkiej przyjęto inną technologię. - Zastąpiliśmy kostkę lanym betonem, takim samym, jak ten stosowany w budownictwie autostradowym - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM.
Jest nawet lepszy niż na autostradzie, bo to specjalna mieszanka z włóknem - wskazywali na zatopione w substancji nitki budowlańcy. Oprócz tego przestrzenie między betonem a szynami wylano specjalną masą uszczelniającą. Ma być odporna na warunki atmosferyczne i dużo trwalsza. O tym, jak "pracuje", łatwo się przekonać. Wystarczy lekki nacisk dłonią.
Więcej o komunikacji miejskiej w serwisie www.wroclawskiautobus.pl
Ale autobusem przez most Grunwaldzki jeszcze nie pojedziemy. Nie z powodu ostatnich upałów, ani opóźnień wykonawcy. - Reżim technologiczny wymaga 28 dni przerwy. A my ostatnie wylewki robiliśmy 10 maja - wyjaśnia Ewa Mazur.
Kiedy autobusy wrócą na oś grunwaldzką? Najpewniej po 25 czerwca. Wtedy ma być już gotowy wakacyjny rozkład jazdy.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?