18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wrocław: Remontowa fuszerka w kamienicy przy Wesołej

Sylwia Foremna
Maria Śliż narzeka na nieszczelne okna i drzwi w mieszkaniu
Maria Śliż narzeka na nieszczelne okna i drzwi w mieszkaniu Janusz Wójtowicz
Udostępnij:
Mieszkańcy wyremontowanej trzy lata temu kamienicy przy ul. Wesołej 11a we Wrocławiu wesoło nie mają. Remont okazał się wielką fuszerką, która spędza im sen z powiek.

Zalana i zagrzybiona piwnica, ruchome balustrady, domofon atrapa, bezdomni sypiający na klatce schodowej - to tylko nieliczne z wielu problemów. Lokatorzy skarżą się, że zarządca budynku, spółka Wrocławskie Mieszkania, lekceważy prośby, pisma i skargi mieszkańców.

- Podczas remontu odnowiono mi drzwi wejściowe do mieszkania - opowiada Maria Śliż, która mieszka na parterze. - Są wypaczone i mają szyby, tym samym nie zapewniają bezpieczeństwa. Wystarczy je kopnąć i można wejść do środka - boi się pani Maria.

Pisała już do zarządcy budynku wiele pism w tej sprawie. Do dziś odzewu nie ma.

- W budynku nie zamykają się drzwi wejściowe, dlatego nocami wchodzą tam bezdomni i zagrażają bezpieczeństwu lokatorów - martwi się pani Maria.

Inni mieszkańcy też są zażenowani nierzetelnym remontem. Na przykład domofon to tak naprawdę atrapa, bo w kilku mieszkaniach nawet go nie podłączono i nie ma słuchawki.

Gdy latem temperatura przekracza 20 stopni Celsjusza, ludzie z kamienicy nie mają ciepłej wody.

- Mam małe, półtoraroczne dziecko. Latem muszę je kąpać w zimnej wodzie, bo tylko taka leci z kranu. Za każdym razem trzeba podgrzewać ją w garnku na kuchni. Dodatkowo, do tej pory nie zamontowano nam kaloryfera w łazience, a inni mają - opowiada Michał Stawowczyk.

Okazuje się, że spółka Wrocławskie Mieszkania przejęła budynek po zakończeniu remontu.

- W trakcie okresu gwarancyjnego, jako zarządca wielokrotnie zgłaszaliśmy konieczność usunięcia stwierdzanych usterek do wykonawcy, ale ten nie reagował na nasze wezwania - tłumaczy Izabela Czuban ze spółki Wrocławskie Mieszkania.

Czuban zapewnia, że wymiana domofonu oraz naprawa automatycznego domykania drzwi wejściowych do budynku zostanie wykonana w pierwszym półroczu tego roku.

Dodaje, że jeżeli biuro obsługi klienta notorycznie lekceważy pisma i prośby mieszkańców, to zawsze można zgłosić skargę do siedziby głównej spółki, która mieści się przy ulicy Mikołaja Reja 53-55.

Strefa Biznesu - Mateusz Żydek o Polskim Ładzie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie