Jak miał działać system? Kamery i specjalny program komputerowy miały mierzyć kolejki pojazdów oczekujących na czerwonym świetle oraz na tej podstawie podejmować decyzę o wydłużeniu cyklu światła zielonego. Zainstalowano go na trzech skrzyżowaniach z Nowodworską, Gubińską i Strzegomską. 13 kamer i 3 sterowniki kosztowały w sumie 75 tys. zł.
– Program jest już zamontowany, teraz go optymalizujemy – tłumaczy Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji. – To jest inteligentny system, który najpierw musi "nauczyć się" podejmowania decyzji o wydłużaniu cyklu świetlnego zielonego. Przed świętami autobusy będą przez Strzegomską przejeżdżać szybciej – obiecuje w rozmowie z dziennikiem "Fakt".
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?