Jak bardzo największe polskie miasta są widoczne na Facebooku, zbadała firma Megafoni.pl.
Świadoma polityka społecznościowa
Jeżeli chodzi o porównanie do pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat, to Kraków wypadł z pierwszej piątki. Ma w tej chwili 16,2 tys. polubień na Facebooku. Dotychczasowi liderzy, czyli Wrocław (prawie 90 tys. fanów), Poznań (prawie 60 tys. zł) i Warszawa (niecałe 40 tys. "lajkujących"), zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk (około 40 tys.) i Gdynia (ok. 23 tys.).
Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tys. osób, zaś użytkownicy smartfonów najchętniej meldują się we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie.
Działanie włodarzy miast związane z komunikacją na Facebooku wpływają na polepszenie opinii o danej metropolii oraz ocieplenie wizerunku urzędów i urzędników miejskich, których Facebook zmusił do sprawniejszego działania i wyjścia do ludzi.
- Musimy szybko reagować, informować, odpowiadać - przyznaje Ewa Salamon z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska.
Fani, lokalni patrioci
Z przeprowadzonych przez firmę rozmów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu jednoczy mieszkańców i zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Chętniej organizują się oni w konkretnych sprawach za pomocą różnych tworzonych wydarzeń na Facebooku lub zakładając tematyczne strony.
- Mieszkańcy chętniej biorą udział w akcjach, gdy inni poszukują wsparcia – czy to w konkursach, czy akcjach charytatywnych - mówi Agnieszka Szczekala, inspektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. - Zarysowuje się widoczny trend, w którym miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu, rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a - podkreśla.
Z pełną treścią raportu można zapoznać się na oficjalnej stronie firmy Megafoni.pl.
Zobacz inne materiały na MMWroclaw.pl | |||
Woodstock 2013 | Noc Muzeów 2013 | Juwenalia 2013 | Miss Wrocławia 2013 |
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?