Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław ma najwięcej fanów na Facebooku

Redakcja
Oficjalny profil Wrocławia ma prawie 90 tys. fanów na Facebooku ...
Oficjalny profil Wrocławia ma prawie 90 tys. fanów na Facebooku ... mat. prasowe
Oficjalny profil Wrocławia ma prawie 90 tys. fanów na Facebooku i wyprzedza Poznań aż o 28 tys.

Jak bardzo największe polskie miasta są widoczne na Facebooku, zbadała firma Megafoni.pl.

Świadoma polityka społecznościowa

Jeżeli chodzi o porównanie do pierwszej edycji raportu sprzed dwóch lat, to Kraków wypadł z pierwszej piątki. Ma w tej chwili 16,2 tys. polubień na Facebooku. Dotychczasowi liderzy, czyli Wrocław (prawie 90 tys. fanów), Poznań (prawie 60 tys. zł) i Warszawa (niecałe 40 tys. "lajkujących"), zachowali swoją pozycję przodując w statystykach liczebności fanów, a Wrocław zwiększył swoją przewagę nad uplasowanym na drugiej pozycji Poznaniem do ponad 28 tys. fanów. Kolejne miasta w zestawieniu to Gdańsk (około 40 tys.) i Gdynia (ok. 23 tys.).

Najczęściej na Facebooku ludzie mówią o stronie Poznania: ponad 7 tys. osób, zaś użytkownicy smartfonów najchętniej meldują się we Wrocławiu, Poznaniu i Olsztynie.

Działanie włodarzy miast związane z komunikacją na Facebooku wpływają na polepszenie opinii o danej metropolii oraz ocieplenie wizerunku urzędów i urzędników miejskich, których Facebook zmusił do sprawniejszego działania i wyjścia do ludzi.

- Musimy szybko reagować, informować, odpowiadać - przyznaje Ewa Salamon z Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta Gdańska.

Fani, lokalni patrioci

Z przeprowadzonych przez firmę rozmów wynika, że możliwość wyrażania opinii i współdecydowanie o swoim otoczeniu jednoczy mieszkańców i zwiększa zaangażowanie mieszkańców w życie miasta. Chętniej organizują się oni w konkretnych sprawach za pomocą różnych tworzonych wydarzeń na Facebooku lub zakładając tematyczne strony.

- Mieszkańcy chętniej biorą udział w akcjach, gdy inni poszukują wsparcia – czy to w konkursach, czy akcjach charytatywnych - mówi Agnieszka Szczekala, inspektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Miasta Rzeszowa. - Zarysowuje się widoczny trend, w którym miasta coraz chętniej tworzą więcej stron tematycznych na Facebooku aby skuteczniej angażować i dlatego coraz trudniej jest mówić o przewadze danego miasta w social mediowym wyścigu, rozpatrując przykład tylko jednego miejskiego fan page’a - podkreśla.

Z pełną treścią raportu można zapoznać się na oficjalnej stronie firmy Megafoni.pl.

Zobacz inne materiały na MMWroclaw.pl





Woodstock 2013
Noc Muzeów 2013
Juwenalia 2013
Miss Wrocławia 2013
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto