reklama

Wrocław. Czy wschodnia obwodnica miasta w końcu powstanie? Na razie zabrakło na nią pieniędzy...

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
Dotychczas do użytku oddany jest tylko trzynastokilometrowy odcinek WOW od drogi wojewódzkiej 395 (rondo Iwiny) do Łanów. 29 lipca urząd marszałkowski podpisał z Budimeksem umowę o wartości 31 mln zł na wybudowanie 2,5-kilometrowego fragmentu od ronda Iwiny do ul. Grota-Roweckiego. Budowa tego fragmentu ma zakończyć się w 2021r. Z niespodziewanymi utrudnieniami mierzył się urząd marszałkowski w przypadku odcinka Łany – Długołęka. Wykonawca Strabag, po podpisaniu umowy na ok. 100 mln zł i wejściu na teren budowy, przekalkulował koszty i zażądał jeszcze 70 mln zł. Urząd skłonny był dołożyć jedynie 40 mln zł, wobec czego przez kilka miesięcy „trwały negocjacje”, jak lakonicznie informowali urzędnicy. Ostatecznie jednak i ten etap został unieważniony. mat. prasowe
Wybudowany jest jeden odcinek obwodnicy, na drugi została dopiero podpisana umowa. Za budowę trzeciego fragmentu wyłoniony wykonawca zażądał dodatkowo 70 mln zł, więc postępowanie unieważniono, a czwarty od razu został wyceniony na 100 mln zł więcej niż jest przeznaczone na ten cel w budżecie województwa. Co dalej będzie z obwodnicą? Przeczytaj szczegóły w podpisach pod zdjęciami w naszej galerii

Bez powodzenia zakończyła się próba znalezienia wykonawcy odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia biegnącego przez Wysoką. O unieważnieniu przetargu zadecydowała cena: jedyny oferent, firma Strabag, określił koszt wybudowania mierzącego ok. 5 km długości łącznika pomiędzy ul. Grota-Roweckiego i al. Karkonoską na prawie 169 mln zł. Urząd marszałkowski zamierzał przeznaczyć na tę inwestycję 68 mln zł.

Termin rozstrzygnięcia przetargu na odcinek biegnący przez Wysoką, której mieszkańcy zdecydowanie protestują przeciw budowie obwodnicy, był przesuwany. Zainteresowani wykonawcy przesłali kilkaset zapytań. Ostatecznie wypłynęły dwie oferty: Budimex swoją zaszyfrował tak dobrze, że urzędnikom nie udało się jej otworzyć. Rozpatrywana więc była jedynie propozycja Strabagu, która przewyższyła o 100 mln zł planowany budżet.

Dotychczas do użytku oddany jest tylko trzynastokilometrowy odcinek WOW od drogi wojewódzkiej 395 (rondo Iwiny) do Łanów. 29 lipca urząd marszałkowski podpisał z Budimeksem umowę o wartości 31 mln zł na wybudowanie 2,5-kilometrowego fragmentu od ronda Iwiny do ul. Grota-Roweckiego. Budowa tego urywka ma zakończyć się w 2021r.

Z niespodziewanymi utrudnieniami mierzył się urząd marszałkowski w przypadku odcinka Łany – Długołęka. Wykonawca Strabag, po podpisaniu umowy na ok. 100 mln zł i wejściu na teren budowy, przekalkulował koszty i zażądał jeszcze 70 mln zł. Urząd skłonny był dołożyć jedynie 40 mln zł, wobec czego przez kilka miesięcy „trwały negocjacje”, jak lakonicznie informowali urzędnicy. Ostatecznie jednak i ten etap został unieważniony.

Wschodnia obwodnica, kiedy powstanie, ma łączyć się z AOW i autostradą A4. Aby nie przepadło dofinansowanie na jej budowę, droga musi zostać ukończona do 2023 r.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3