Dzięki otwarciu autostradowej obwodnicy Wrocławia liczba samochodów ciężarowych na ul. Karkonoskiej spadła z 1600 do 400 na dobę. Jednak miesiąc temu na A4 wprowadzono e-myto (opłatę dla ciężarówek), przez co ruch tirów na autostradzie spadł o 30%. Co trzeci kierowca ciężarówki woli korzystać z dróg darmowych. Biorąc pod uwagę bardzo wysokie koszty utrzymywania floty przez przewoźników, nie ma się co dziwić, że szukają oni oszczędności.
Czytaj również: Via Silesiana - alternatywna nazwa dla A4?
Czy w związku z tym płacenie za autostrady przyniesie państwu zyski? Nie zapominajmy, że ciężkie pojazdy korzystające z dróg krajowych i miejskich, dodatkowo je niszczą. Trasy dojazdowe do miast są zatłoczone, a mieszkańcy mniejszych miejscowości dłużej stoją w korkach. Oczywiście, większy ruch ciężarówek na trasach alternatywnych, to większe zagrożenie dla pieszych i kierowców osobówek.
Czy warto więc wprowadzać opłaty za autostrady? Co o tym sądzisz?
Rusza Strefa Czystego Transportu w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?