Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Chcą pięć razy więcej pieniędzy na remonty torowisk tramwajowych

MON
fot. Tomasz Hołod
Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia ma kolejny pomysł na wykorzystanie miejskich pieniędzy. Tym razem chodzi o pięciokrotne zwiększenie budżetu na remonty torowisk.

- Istniejące trasy tramwajowe są wyraźnie niedoinwestowane, czego potwierdzeniem są gęsto rozsiane ograniczenia prędkości, liczne doraźne nocne remonty oraz częste wykolejenia tramwajów – można przeczytać na stronie Towarzystwa.

**

INNE WIEŚCI KOMUNIKACYJNE Z WROCŁAWIA

**

Członkowie TUMW dowodzą, że podróże szynowe według danych Biura Rozwoju Wrocławia stanowią 22 proc. wszystkich podróży wrocławian, podczas gdy na remonty torowisk wydano w 2012 roku wydano jedynie 5 proc. pieniędzy przeznaczonych na infrastrukturę, czyli nieco ponad milion złotych. Pozostała część, czyli blisko 20 mln zł wydano na poprawę stanu technicznego ulic. Towarzystwo proponuje więc zmianę proporcji tak, by zwiększyć wydatki na torowiska do 5 i pół miliona, czyli właśnie 22 proc. wydatków na bieżące utrzymanie i poprawę stanu technicznego infrastruktury komunikacyjnej. Pomysłodawcy nie chcą jednak zabierać pieniędzy z puli na remonty dróg. Ich zdaniem dodatkowe fundusze na utrzymanie torowisk znalazłyby się ze sprzedaży klubu Śląsk Wrocław. Wg towarzystwa mogłoby to dać dodatkowe 30 mln zł dla budżetu.

Dlaczego potrzeba więcej pieniędzy na remonty torowisk? Towarzystwo wskazuje na to, że z powodu fatalnego stanu torów tramwaje w niektórych miejscach muszą drastycznie zwolnić. To przyznaje nawet sam ZDiUM. Pięć procent torowisk w mieście jest w niezadowalającym stanie. Tam tramwaje albo w ogóle nie jadą, albo jadą bardzo wolno. Ograniczenie obowiązuje nawet do 5 km/h.

Z kolei Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta uważa że stan torowisk wcale nie jest tak zły. - Na ponad 190 km torowisk tylko 8km jest w stanie złym i bardzo złym, oczywiście dążymy do osiągnięcia stanu zadowalającego na całej sieci torowisk, niemniej należy pamiętać że jest to tylko 4% ogółu. Ostatnie lata obfitowały w inwestycje torowe, to właśnie dzięki setkom milionów zainwestowanych w infrastrukturę torową mogliśmy osiągnąć taki wynik. Po takim boomie inwestycyjnym naturalnym jest, że teraz kwoty przeznaczane na remonty będą mniejsze, bo i potrzeby na tym obszarze zmalały - uważa Ewa Mazur ze ZDIUM.

Torowiska wyłączone z ruchu tramwajowego (awaryjne, niewykorzystywane do regularnych tras tramwajowych), to:

  • Ul. Dyrekcyjna na odcinku od skrzyżowania z ul. Małachowskiego do Borowskiej
  • Ul. Kościuszki na odcinku od skrzyżowania z ul. Pułaskiego do ul. Krakowskiej.

Dopuszczone do ruchu tramwajowego z ograniczeniem prędkości są następujące odcinki torów:

  • Ul. M.C. Skłodowskiej na odcinku od ul. Norwida do skrzyżowania z ul. Mickiewicza - przewidziane do przebudowy w 2013 r. Na razie
  • Ul. Mickiewicza od Wróblewskiego do skrzyżowania z ul. Paderewskiego - j.w.
  • Ul. Nowowiejska i Piastowska na odcinku od ul. Jedności Narodowej do węzła Sienkiewicza – Piastowska - przewidziane do przebudowy w 2014r.
  • Ul. Przyjaźni na odcinku od rozjazdu mijankowego przy ul. Karkonoskiej do pętli Klecina - również przebudowa jest planowana na 2014 rok.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto