Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W centrach telefonicznych w regionie pracuje już 2000 osób

Marcin Pluskota
Michał Pawlik
Firmy wyróżnione niedawno Dolnośląskim Certyfikatem Gospodarczym reprezentują różne branże. Warto zwrócić uwagę na jedną nich - call center (z ang. centrum telefoniczne, centrum obsługi telefonicznej). Branżę cechuje szybki rozwój, a także to, że firmy, które zajmują się takimi usługami, zlokalizowane są głównie w największych miastach, w tym we Wrocławiu.

Kluczowe dla rozwoju sektora pozostaje zaplecze akademickie - to właśnie studenci stanowią większość zatrudniających się w tego rodzaju fir-mch. Odpowiada im przede wszystkim elastyczny czas pracy.

Usługi dla wielu firm
W naszym regionie jest kil-ka firm specjalizujących się w usługach telemarketingowych, m.in. Call Center Inter Galactica (CCIG) czy Avista Media oraz kilka dużych contact center wewnętrznych w bankach i firmach windykacyjnych - np. w Eurobanku i Kruku SA. Łącznie branża stworzyła na Dolnym Śląsku około 2 tys. miejsc pracy.

- Sektor firm i usług telekomunikacyjnych w Polsce od kilku lat notuje stały wzrost - mówi Marcin Luboń, prezes Avista Media, spółki utworzonej w 1999 roku, będącej ówcześnie jednym z pierwszych call center w kraju. Obecnie firma ma dwa odrębne, zintegrowane systemowo telecentra: w Ślęzie pod Wrocławiem (80 stanowisk) oraz w Legnicy (120 stanowisk).

Zatrudnia około 300 konsultantów telefonicznych, telemaketerów i specjalistów ITC (systemów teleinformatycznych). Z usług sektora call center korzystają przede wszystkim przedsiębiorstwa, które ze względu na prowadzoną działalność wymagają kontaktu z dużą liczbą klientów i zarządzaniem zebranych od nich danych (np. sieci komórkowe, banki) - głównie z sektora prywatnego. Jednak coraz częściej zainteresowanie takimi usługami wykazują także urzędy i instytucje użyteczności publicznej. Głównym zleceniodawcą Avista Media jest obecnie Dialog - firma obsługuje infolinię tej sieci telefonicznej. Bardzo ważnym projektem realizowanym przez to contact center jest usługa telerejestracji medycznej, świadczona obecnie m.in. dla Miedziowego Centrum Zdrowia w Lubinie.

Wyróżniona branża
Utrzymanie przez firmę własnej tego typu placówki jest bardzo drogie. Zwłaszcza koszt zakupu potrzebnej infrastruktury jest wysoki. Dlatego najczęściej przedsiębiorstwa zlecają wykonywanie takich usług firmom zewnętrznym.

- Opłacalność biznesu contact center w modelu outsourcingowym (zlecanie zadań zewnętrznym firmom) zależy od skali działania oraz organizacyjnej sprawności i elastyczności. Wtedy przy relatywnie niskich marżach uzyskuje się korzystne wyniki finansowe - mówi Marcin Luboń z Avista Media. Firma została wyróżniona w tym roku Dolnośląskim Certyfikatem Gospodarczym, przyznawanym przez województwo dolnośląskie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto