Ulica św. Jadwigi ma przeobrazić się w turystyczny deptak prowadzący prosto na Ostrów Tumski.
- Jest to bardzo atrakcyjne pod względem turystycznym miejsce. Decyzja miasta o wyłączeniu ulicy św. Jadwigi z ruchu jest słuszna. Mamy w tym rejonie wiele cennych zabytków, o które musimy dbać, takich jak choćby kościół św. Cyryla i Metodego - mówi Bronisław Zathey, przewodnik miejski.
Mosty Młyńskie zostały otwarte dla samochodów w latach 70., ale miało to być jedynie rozwiązanie tymczasowe. Trochę się przeciągnęło. Od 8 listopada ulica św. Jadwigi będzie przejezdna tylko dla tramwajów, które nie są tak szkodliwe dla zabytków jak auta. Ich ciężar rozkłada się na torach, podczas gdy drgania wywoływane przez samochody mogą skutkować niszczeniem cennych obiektów.
Przez Most Piaskowy będą mogły jeździć tylko tramwaje, fot. jokato
- Zamknięcie ulicy św. Jadwigi dla samochodów jest bardzo dobrym pomysłem - uważa Radosław Iwaszyn z Wrocławia. - Podobnie należy postąpić ze wszystkimi ulicami w ścisłym centrum miasta oraz w miejscach zabytkowych.
Jego zdaniem zamknięcie ul. św. Jadwigi dla aut nie będzie wywoływało korków, tylko bardziej udrożni ten rejon miasta. Prognozy komunikacyjne wydają się być sprzyjające dla pasażerów, zwłaszcza tych, którzy dojeżdżają z Psiego Pola. Przejazd z ul. Sienkiewicza w rejon Dworca Głównego ma ograniczyć się do około dziesięciu minut. Jednak nie wszyscy mieszkańcy Psiego Pola są przekonani do tego typu zmian w organizacji ruchu.
- Uważam, że ten pomysł jest nie do końca trafiony i doprowadzi jedynie do utrudnień w ruchu. Ulice i mosty mają służyć ludziom do sprawniejszego przemieszczania się, więc lepszym wyjściem z sytuacji jest odpowiednie ich wyremontowanie. Zamknięcie tych odcinków drogi dla samochodów na pewno nie ułatwi życia kierowcom, którzy już teraz mają problemy ze sprawnym poruszaniem się po mieście w godzinach szczytu - mówi Daniel Drozdowski.
Mosty Młyńskie są w fatalnym stanie. Ich remont miał rozpocząć się jeszcze tego lata. Plany spełzły jednak na niczym, bo do dziś nie przygotowano koncepcji przebudowy. Konstrukcja mostów ma zostać wzmocniona.
Mosty Młyńskie dwa mosty (Południowy - 27,8 m długości i Północny - 36,6 m) nad Odrą, oddzielające Wyspę Piasek od prawego brzegu rzeki. Do 1945 roku miały jedną, wspólną nazwę - Gneisenau Brücke. W 1885 roku konstrukcja drewniana została wymieniona na stalową. Na mostach znajduje się pamiątkowa tablica upamiętniająca obronę Wrocławia przez mieszkańców w czasie Powodzi Tysiąclecia w 1997 roku. Most Piaskowy powstał w 1861 roku. Przy moście, u zbiegu ul. św. Ducha i Piaskowej przed laty znajdowała się Brama Piaskowa. Nazwa mostu pochodzi od Wyspy Piasek, która z kolei zaczerpnęła swoje miano od nazwy kościoła NMP na Piasku. W rejonie przeprawy mieścił się kiedyś jeden z najważniejszych placów handlowych w mieście. W 1976 roku został wpisany do rejestru zabytków. |
Czytaj też:
- Most Piaskowy w czerwieni
- Zwierzyniecki w moim kadrze
- Most Sikorskiego, niegdyś Królewski
- Most Grunwaldzki w moim kadrze
- Budowa Mostu Rędzińskiego [foto]
- Kłódki na Moście Tumskim
Głosuj na 7 Cudów Wrocławia! |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?