MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Test trzecioklasisty 2012 OBUT z CKE: język polski - pytania i odpowiedzi

Redakcja
17 maja uczniowie napisali test trzecioklasisty 2011. Zobacz ...
17 maja uczniowie napisali test trzecioklasisty 2011. Zobacz ... Redakcja MM
22 maja uczniowie szkół podstawowych napiszą test trzecioklasisty 2012. Zobacz pytania i odpowiedzi ze sprawdzianu z języka polskiego.

Test trzecioklasisty OBUT 2012 z CKE. Do 31 maja poznamy wyniki


TEST TRZECIOKLASISTY 2012 OBUT 22 MAJA 2012 - Sprawdzian [wyniki, odpowiedzi, arkusze]

22 maja uczniowie szkół podstawowych zmierzą się z testem kompetencji trzecioklasisty 2012 - OBUT 2012, przygotowanym przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Sprawdzian składa się z dwóch części, jedną z nich jest język polski.



Test trzecioklasisty 2012 OBUT z CKE: matematyka - pytania i odpowiedzi

Sprawdzian z polskiego potrwa 45 minut, zostanie na nim sprawdzona wiedza i umiejętności, które uczniowie zdobyli podczas trzech lat nauki. Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów to pierwszy sprawdzian przygotowany na poziomie centralnym, z którym muszą się zmierzyć uczniowie.

Tutaj zamieścimy arkusze i odpowiedzi z języka polskiego, kiedy tylko będą dostępne.


Test trzecioklasisty 2012 OBUT z CKE: język polski - pytania

Test trzecioklasisty 2012 OBUT z CKE: język polski - odpowiedzi

Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2012 - przebieg

  • Badanie na terenie szkoły, które powinno odbyć się w salach, w których uczniowie uczą się na co dzień, przeprowadzą osoby wskazane przez dyrektora szkoły – wychowawcy klas lub znani dzieciom pedagodzy.

  • Badanie polega na wypełnieniu przez uczniów dwóch testów, z których jeden mierzy wiadomości i umiejętności z języka polskiego, a drugi z matematyki. Czas przeznaczony na czynności organizacyjne i wypełnienie jednego testu to godzina lekcyjna (45 minut). Pomiędzy testami przewidziana jest 15 minutowa przerwa.

  • Uczniowie rozwiązują testy w wersji standardowej – nie przewiduje się testów dostosowanych. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych mogą zostać zwolnieni przez dyrektora szkoły z udziału w badaniu lub mogą przystąpić do badania w dostosowanych do ich potrzeb warunkach.

  • Po zakończeniu badania, w dniach 22–29 maja, wyznaczone przez dyrektora szkoły osoby wprowadzą do programu WPP informacje o rozwiązaniach przez uczniów poszczególnych zadań.
  • Zasady przekazywania informacji o rozwiązaniach zadań oraz instrukcja obsługi programu WPP zostaną dostarczone do szkoły wraz z testami, a wcześniej będą dostępne na stronie projektu.

  • Dane na temat wyników uzyskanych przez uczniów danej szkoły, także w odniesieniu do wyników badanej populacji, oraz rekomendacje będą dostępne za pośrednictwem kodowanego serwisu dla dyrektorów szkół (dostęp do nich będzie miał tylko dyrektor danej szkoły). Przed zakończeniem roku szkolnego każda szkoła otrzyma raport ogólnopolski zawierający szczegółowe omówienie wyników badań na poziomie krajowym i regionalnym oraz wskazówki, przede wszystkim dla nauczycieli klas 1-3 oraz nauczycieli języka polskiego i matematyki klas 4-6, jak interpretować i wykorzystywać wyniki uczniów w doskonaleniu pracy szkoły. Raport ten będzie także dostępny na stronie projektu.

Źródło CKE


Zobaczcie też test trzecioklasisty 2012 z Operonem:

Test trzecioklasisty 2012 z Operonem, 29 marca - pytania

**

Test trzecioklasisty 2012 z Operonem, 29 marca - odpowiedzi

Sprawdź też pytania i odpowiedzi ze sprawdzianu kompetencji trzecioklasisty 2011 z CKE

Arkusze z języka polskiego znajdują sie na samym dole tekstu.

Sugerowane odpowiedzi - test trzecioklasisty 2011 język polski

Zadanie 1
c - czuł, że jest sprytniejszy

Zadanie 2
c - żółw bł bardziej pomysłowy

Zadanie 3
d- zające biegają dużo szybciej niż żółwie

Zadanie 4 Co sądzisz o postępowaniu żółwia? Napisz, dlaczego tak uważasz

Przykłady - Inteligentne, kreatywne, pomysłowe. Żółw pomyślał głową.

Zadanie 5
a - Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada.

Zadanie 6 Wobraź sobie, że ktoś zgubił parasol. Napisz gołoszenie, które pomoże Ci w odzyskaniu zguby.
Zadanie 7
mieć głowę na karku - a - być zaradnym pomysłowym
nie mieć zielonego pojęcia o czymś - c- nic nie wiedzieć o czymś
Zadanie 8
Przeczytaj wyrazy i wspisz je w odpowiednie tabelki

rzeczowniki - morze, kaktus, tęcza, pingwin,
przymiotniki - kolorowa, smutne, miły
czasowniki - wącha, szedł, tańczyć,
Zadanie 9
a - Nie mogłem otworzyć drzwi, bo zamek się zaciął.
b - W zamku za lasem mieszka królewna.

Zadanie 10
a - Jaś przeczytał interesującą bajkę
b - Płynąłem na jeziorze łódką, gdy nagle pojawiła się chmura i spadł z niej deszcz.
c - Zdenerwowana babcia chciała nam zrobić miłą niespodziankę i odwiedział nas niespodziewanie.
Zadanie 11
szybko - prędko
miły - przyjemny
stukać - pukać
kolorowy - wielobarwny
smaczna - pyszna
awantura - kłótnia
wielki - duży
mądry - inteligentny
mokry - zmoczony
smutny - markotny

Uwaga! Strona nie odświeża się automatycznie! Użyj f5 lub kliknij tutaj

Aby rozpocząć przeglądanie arkuszy, kliknij w pierwszą miniaturkę.

od 7 lat
Wideo

Polacy badają kosmos

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto