Rusza rozbudowa wrocławskiego Aquaparku. Zobacz, jak się zmieni! (WIZUALIZACJE)

Robert Migdał
Robert Migdał
Zaktualizowano 
źródło: matariały prasowe aquaparku wrocław
Wrocławski Aquapark właśnie ogłasza kolejny przetarg – tym razem na projekt i rozbudowę obiektu przy ul. Borowskiej. Prace mają rozpocząć się na początku przyszłego roku i zakończyć jeszcze przed sezonem letnim. Koszt inwestycji szacowany jest na 11 milinów złotych.

Obecny kompleks jest już jednym z największych tego typu obiektów w Polsce. Rocznie odwiedzają go prawie 2 miliony gości. Składa się z basenów wewnętrznych, zewnętrznych, zjeżdżalni, saunarium z ogrodem saunowym, fitnessu i siłowni, plaż i miejsc do wypoczynku. Jednak w sezonie są dni, gdy w Aquaparku nie ma gdzie wcisnąć szpilki, a w szatniach brakuje wolnych szafek.

Dlatego Zarząd Wrocławskiego Parku Wodnego S.A. chce zagospodarować dodatkowy fragment terenu, znajdujący się w jego północno-zachodniej części. Graniczy on bezpośrednio z ulicą Petrusewicza od strony północnej, a ze Wzgórzem Andersa od strony zachodniej. Powstaną tam dwa zewnętrzne baseny wraz z budynkiem szatniowo-sanitarnym, budynkiem technicznym i kasami.

- Chcemy stworzyć autonomiczną część zewnętrzną, do której dostęp będzie od ulicy Petrusewicza. Na placu wejściowym powstanie budynek kasowy z bramką obrotową, skąd będzie można przejść w głąb terenu do nowych i istniejących basenów zewnętrznych – opowiada Grzegorz Kaliszczak, prezes Wrocławskiego Parku Wodnego S.A.

Co to znaczy cześć autonomiczną?

- Klienci, którzy będą latem chcieli skorzystać tylko ze strefy zewnętrznej będą mieli taką możliwość. To pozwoli nam też rozładować kolejki przy kasach i usprawnić obsługę – dodaje prezes.

Dla projektantów koncepcji wyzwaniem była znaczna różnica poziomów pomiędzy placem wejściowym a poziomem niecek basenowych, dlatego nowe budynki będą częściowo ukryte pod ziemią w istniejącej skarpie. Wejścia do obu zabudowań zaplanowano od strony i z poziomu ulicy Petrusewicza.

- Wszystkie elewacje mają być obłożone jasnymi, szarymi płytami z betonu architektonicznego w różnych rozkrojach. Ślusarka zewnętrza, obróbki blacharskie w kolorze ciemnoszarym. Budynek szatniowy i techniczny zostaną pokryte zielonym dachem – wylicza Grzegorz Kaliszczak.

Projekt przewiduje jeszcze więcej zielni na terenach zewnętrznych Aquaparku. Na nowo zagospodarowanym obszarze pojawią się dodatkowo 22 drzewa, 2,5 tysiąca krzewów i traw ozdobnych, ponad 700 m2 trawnika.

W budynku szatniowo-sanitarnym zaprojektowano szatnię koedukacyjną z szafkami ubraniowymi i kabinami do przebierania, pomieszczeniem dla matki z dzieckiem oraz natryski i toalety, oddzielnie damskie i męskie. W budynku technicznym znajdzie się m.in. hala filtrów, zbiorniki przelewowe. Budynek kasowy składać się będzie z jednego pomieszczenia kasowego wyposażonego w dwa stanowiska robocze i okna kasowe.

Klienci będą mieć do dyspozycji dwa nowe baseny zewnętrzne z powiększoną plażą. Pierwsza niecka będzie miała charakter rekreacyjny. Jej powierzchnia będzie wynosiła 425m2, a głębokość 1,20 m. Druga o pow. 82m2 i głębokości 0,4 m będzie przeznaczona dla dzieci. W brodziku zainstalowane zostaną jeżyki wodne, dzwonki wodne i zjeżdżalnia „słoń”.

Baseny zostaną doposażone w specjalne wózki inwalidzkie i dźwigi dla osób niepełnosprawnych oraz 4 stanowiska dla ratowników.

Skąd pochodzić będą środki na inwestycję?

- Z naszego budżetu – odpowiada Grzegorz Kaliszczak. – Jesteśmy ewenementem w skali kraju, placówką do której gmina nie tylko nie musi dokładać, ale która od lat wychodzi na plus. Ubiegły rok zamknęliśmy ponad 8-milionowym zyskiem. Naszym celem nie jest zarabianie, ale realizowanie misji dla mieszkańców Wrocławia. A Ci chcą coraz więcej czasu spędzać na sporcie i rekreacji, co nas bardzo cieszy i motywuje do dalszego rozwoju.

Wrocławski Aquapark powstał 11 lat temu. Jest jednym najchętniej odwiedzanych Aquaparków w Europie. Od początku istnienia z jego usług skorzystało już 16 milionów Gości. Spółka WPW S.A. jest również inwestorem budowy nowego wrocławskiego kompleksu basenowego na wrocławskim Brochowie. Od września planuje wspierać wrocławskich uczniów z tzw. podwójnego rocznika, oferując im we współpracy z Urzędem Miejskim Wrocławia swój obiekt pod atrakcyjne zajęcia Wu-efu.

źródło: matariały prasowe aquaparku wrocław

polecane: TELEMAGAZYN reality show królują

Wideo

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Co za komentarze. Zamiast gratulować że tak dobrze sobie radzą krytyka za ceny. Co to jest 8 mln zysku na taki obiekt. To jest o 4 zł mniej na jednego klIenta zakładając że park odwiedzi 2 mln osób. A jeżeli mniej to strata. Żałosne są te komentarze biedaków co by chcieli mieć wszystko na najwyższym poziomie i najlepiej za pół darmo.

G
Gość
2019-07-05T12:41:58 02:00, Gość:

Przy takich cenach to nie dziwi, że się rozbudowują i mają ochotę na więcej!!!! Pewnie ceny poszybują w górę!!!

W Szczecinie też będą budować aquapark. Zapowiedzi cen przedstawiają się... Tak, że będzie o wiele drożej niż we Wrocławiu. A skoro Wrocław przynosi zyski i to spore, to po co podwyższać cenę? Nielogiczne. Po podwyżce przyjdzie mniej osób, im większa podwyżka tym mniej osób przyjdzie. Nie będzie im się to opłacało.

G
Gość

Przy takich cenach to nie dziwi, że się rozbudowują i mają ochotę na więcej!!!! Pewnie ceny poszybują w górę!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3