Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozbierają Dworzec Główny

Maciej Kisiel
Maciej Kisiel
Zanim remont Dworca Głównego PKP ruszy pełną parą, prowadzony jest demontaż starych instalacji. Niedługo zacznie się rozbiórka schronu.

Firma Budimex, odpowiedzialna za prace remontowe, przygotowuje się do wzmacniania stropów budynku. Do tej pory zdjęta została instalacja elektryczna oraz część instalacji sanitarnych i wentylacyjnych. Tuż po oddaniu dworca w ręce inwestora, rozpoczęło się również wyburzanie ścianek działowych w piwnicach.

- Na razie zakończyliśmy organizację zaplecza budowy, zatem przeprowadzone prace nie są zbyt widowiskowe - tłumaczy Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimexu. - Zdemontowana została stacja benzynowa, znajdująca się w pobliżu dworca. Zniknęła również fontanna i instalacja wodna przed budynkiem - wylicza.

Według rzecznika wykonane zostały niezbędne do realizacji budowy elementy kanalizacji i sieci wodociągowej.

- Wykonujemy też przekładki instalacji elektrycznej na terenie obejmującym schron, pawilon i budynek rozdzielni telekomunikacyjnej, które znajdują się przed budynkiem Dworca Głównego, rozpoczęliśmy także wyburzanie budynku cargo - informuje Kozioł. - W drugiej połowie maja zaczniemy wzmacnianie fundamentów dworca. Według planów prace te potrwają około pięciu miesięcy - zapowiada.

W miejscu, w którym obecnie znajduje się bunkier z czasów drugiej wojny światowej, powstanie podziemny parking samochodowy z miejscem dla 217 pojazdów. Przygotowania miejsca pod inwestycję i wyburzanie schronu powinno zakończyć się na przełomie października i listopada 2010. Budowa parkingu podziemnego rozpocznie się w czerwcu.

Żelbetonowy schron powstał jeszcze przed wojną i w założeniu miał służyć ludności cywilnej na wypadek bombardowań lotniczych. Jego typowa konstrukcja i brak sensownego pomysłu na zagospodarowanie zaważyły o jego likwidacji.

- Sam schron powstał najprawdopodobniej w połowie lat 30, ubiegłego wieku, ale jego dokumentacja zaginęła - opowiada Jolanta Gromadzka, historyk sztuki. - Jego żelbetonowa konstrukcja nie przedstawia większej wartości architektonicznej, a spora ilość podobnych, zachowanych dobrze obiektów, przemawia za tym, aby bez żalu się z nim rozstać. W tym miejscu zdecydowanie bardziej potrzebny jest parking - dodaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto