Do tej pory udało się zbudować konstrukcję stalową i żelbetową terminalu. Bryła jest już gotowa. Falujący dach obiektu będzie miał większą powierzchnię niż dwa boiska piłkarskie. Teraz jest pokrywany teraz blachą, za miesiąc ma być skończony. Jednocześnie wykonawca – polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief – pokrywa szkłem fasady terminalu. Te prace są wykonane w obecnie 30 proc.
Zakończenie budowy planowane jest na jesień przyszłego roku.
WRZESIEŃ 2009 r. Wytyczenie placu budowy, rozpoczęcie prac ziemnych oraz wykop pod fundament. | PAŹDZIERNIK 2009 r. Wylewanie fundamentu pod terminal oraz uszczelnianie i stabilizacja obiektu. |
LISTOPAD 2009 r. Stawianie ścian i słupów na poziomie –1, który ma powierzchnię 12,5 tys. mkw. | STYCZEŃ 2010 r. Wylewanie stropu nad poziom –1. Zakończenie prac ziemnych pod budynkiem nowego terminalu. |
LUTY 2010 r. Budowa pieszego przejścia podziemnego. Rozpoczęcie prac nad powierzchnią ziemi. | MARZEC 2010 r. Budowa sięga już drugiego piętra. Rozpoczynają się prace przy budowie parkingu. |
KWIECIEŃ 2010 r. Za pomocą olbrzymich dźwigów montowane są dźwigary – pierwsze elementy dachu. Kończy się stawianie konstrukcji żelbetowej. | MAJ 2010 r. Prace przy montażu konstrukcji stalowej, zakładana jest instalacja wewnątrz terminalu oraz montowane pierwsze słupy podtrzymujące dach. |
CZERWIEC 2010 r. Powstaje pierwsza warstwa dachu, który będzie miał powierzchnię 19 tys.mkw – to więcej niż dwa boiska piłkarskie. | SIERPIEŃ 2010 r. Zakończenie prac przy konstrukcji stalowej. W nowym terminalu pojawiają się też pierwsze szklane części fasad oraz świetlików na dachu. |
Nowy terminal lotniczy we Wrocławiu w liczbach:
3,5 mln – tylu podróżnych będzie można odprawić rocznie w nowym terminalu, to ponad dwa razy więcej niż w obecnych budynku odpraw pasażerskich
40 tys. mkw. – powierzchnia nowego terminalu będzie cztery razy większa niż obecnego
330 tys. m3 – kubatura uważana jest za jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach
1,7 tys. mkw. – powierzchnia hali odlotów i przylotów
8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa
22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej
1100 - przed nowym terminalem przygotowanych zostanie tyle miejsc parkingowych
300 mln zł – koszt budowy terminalu
Czytaj też:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?