Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rok na budowie terminalu lotniczego we Wrocławiu [foto]

Redakcja
Rok temu rozpoczęła się budowa nowego terminalu Portu Lotniczego we Wrocławiu. Inwestycja ma być gotowa jesienią 2011 roku.

Do tej pory udało się zbudować konstrukcję stalową i żelbetową terminalu. Bryła jest już gotowa. Falujący dach obiektu będzie miał większą powierzchnię niż dwa boiska piłkarskie. Teraz jest pokrywany teraz blachą, za miesiąc ma być skończony. Jednocześnie wykonawca – polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief – pokrywa szkłem fasady terminalu. Te prace są wykonane w obecnie 30 proc.

Zakończenie budowy planowane jest na jesień przyszłego roku.



WRZESIEŃ 2009 r.
Wytyczenie placu budowy, rozpoczęcie prac ziemnych oraz wykop pod fundament.


PAŹDZIERNIK 2009 r.
Wylewanie fundamentu pod terminal oraz uszczelnianie i stabilizacja obiektu.


LISTOPAD 2009 r.
Stawianie ścian i słupów na poziomie –1, który ma powierzchnię 12,5 tys. mkw.


STYCZEŃ 2010 r.
Wylewanie stropu nad poziom –1. Zakończenie prac ziemnych pod budynkiem nowego terminalu.


LUTY 2010 r.
Budowa pieszego przejścia podziemnego. Rozpoczęcie prac nad powierzchnią ziemi.


MARZEC 2010 r.
Budowa sięga już drugiego piętra. Rozpoczynają się prace przy budowie parkingu.



KWIECIEŃ 2010 r.
Za pomocą olbrzymich dźwigów montowane są dźwigary – pierwsze elementy dachu. Kończy się stawianie konstrukcji żelbetowej.



MAJ 2010 r.
Prace przy montażu konstrukcji stalowej, zakładana jest instalacja wewnątrz terminalu oraz montowane pierwsze słupy podtrzymujące dach.


CZERWIEC 2010 r.
Powstaje pierwsza warstwa dachu, który będzie miał powierzchnię 19 tys.mkw – to więcej niż dwa boiska piłkarskie.


SIERPIEŃ 2010 r.
Zakończenie prac przy konstrukcji stalowej. W nowym terminalu pojawiają się też pierwsze szklane części  fasad oraz świetlików na dachu.

Nowy terminal lotniczy we Wrocławiu w liczbach:

  • 3,5 mln – tylu podróżnych będzie można odprawić rocznie w nowym terminalu, to ponad dwa razy więcej niż w obecnych budynku odpraw pasażerskich

  • 40 tys. mkw. – powierzchnia nowego terminalu będzie cztery razy większa niż obecnego

  • 330 tys. m3 – kubatura uważana jest za jedną z największych wśród terminali na polskich lotniskach

  • 1,7 tys. mkw. – powierzchnia hali odlotów i przylotów

  • 8 stanowisk kontroli bezpieczeństwa

  • 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej

  • 1100 - przed nowym terminalem przygotowanych zostanie tyle miejsc parkingowych

  • 300 mln zł – koszt budowy terminalu


Czytaj też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto