Od przyszłego roku po Wrocławiu będziemy jeździć autobusami Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski.
W przetargu wpłynęły trzy oferty: Mobilis sp. z o.o. (411,700 tys. zł), Arriva sp. z.o.o. (426,071 tys. zł) oraz najtańsza oferta w wysokości 338,128 tys. zł złożona przez Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski.
Czytaj: Darmowa komunkacja we Wrocławiu i Dni Otwarte MPK [program]
Przetarg na podwykonawcę, po zakupach solarisów, jest kolejnym etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej na nowe. Niskopodłogowe, klimatyzowane autobusy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach.
- Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna – to znaczy, że z ich perspektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru - nowym i bardziej komfortowym - tłumaczy Agnieszka Korzeniowska z wrocławskiego MPK.
Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej, niż w 2014 roku. Mowa o 67 – przegubowych i 19 jednoczłonowych autobusach oraz siedmiu busach. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146.
Wszystkie autobusy mają być niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowe.
Od momentu podpisania umowy podwykonawca ma rok na rozpoczęcie działalności. Usługę będzie świadczył z własnej zajezdni, ale pod ścisłą kontrolą MPK.
Jeden z autobusów firmy MAN, Lion's City GL, uznano autobusem roku 2015 w Europie.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?