Obok istniejącej zajezdni na Obornickiej powstaje zupełnie nowy kompleks, który pomieści 90 pojazdów. Gotowy jest już plac parkingowy dla autobusów. Obok stanowisk znajdują się urządzenia, przy których autobusy będą mogły podładować akumulatory, a w przyszłości naładują się tam elektryczne autobusy.
Prawdziwą nowością jest zbudowany od zera kompleks, w którym autobusy przejdą niezbędne po całym dniu jazdy badania. Budynek ma cztery bramy, którymi będą wjeżdżać autobusy wracające ze swoich tras. Przejdą tam błyskawiczne, trwające kilkanaście minut przygotowanie, po którym autobus będzie gotowy do następnego dnia jazdy.
Najpierw, na pierwszym kanale, mechanicy sprawdzą najważniejsze funkcje pojazdu – płyny, hamulce, opony. W baniakach na zapleczu będą przetrzymywane wszystkie płyny eksploatacyjne. Rurkami zostaną poprowadzone do urządzeń w kanale. Jeśli mechanicy wykryją poważne usterki – wóz będzie musiał zjechać na stację diagnostyczną.
Jeśli wszystko będzie ok- autobus jedzie dalej, do drugiej części hangaru, gdzie zostanie wysprzątany w środku. Na zapleczu znajdować się będzie ogromny odkurzacz. Będą do niego podłączone rury zwisające z sufitu, którymi pracownicy MPK odkurzą cały pojazd. Potem autobus jedzie do ostatniej części – wielkiej myjni, gdzie jednocześnie umyte zostaną cztery autobusy. W ten sposób po kilkunastu minutach pojazd będzie gotowy do następnego dnia jazdy.
Przed kompleksem, naprzeciwko jednostki wojskowej znajduje się parking na 80 aut osobowych.
Przy Obornickiej na stałe będzie stacjonować około 270 autobusów.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?