Nabrzeże osunęło się na odcinku prawie kilkudziesięciu metrów. Przycumowane do brzegu barki odpłynęły, jedna stanęła w poprzek rzeki. Do wyrwy, która powstała w nawierzchni, wpadł niewielki autobus, inny samochód nad nią zawisł.
Pisaliśmy o tym tutaj:
Naprawa zniszczonego terenu rozpoczęła się na początku 2021 roku. Kilka lat trwały ekspertyzy, ustalenia, projektowanie, szukanie pieniędzy, uzyskiwanie pozwoleń i wybieranie wykonawcy.
"Przed grudniem 2020 r. wykonywane były prace rozbiórkowe oraz zabezpieczające obiekt, między innymi związane z wykonaniem w całości stalowej ścianki szczelnej wraz z kotwieniem, która zabezpiecza brzeg. Wykonawca prowadził też między innymi prace polegające na: podparciu konstrukcji narzutem kamiennym w dnie rzeki; plantowaniu narzuconego wcześniej kamienia do rzędnej zgodnej z projektem; rozbiórce pozostałych fragmentów konstrukcji (elementy żelbetowe i betonowe); robotach ziemnych w rejonie skarpy oraz wykonaniu nowych elementów żelbetowych konstrukcji estakady, zejść schodkowych czy ścianek stalowych - wymienia Jarosław Garbacz z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu (oddział Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie). - Wszystkie prace, które są już na finalnym etapie, mają się zakończyć w najbliższych tygodniach".
Naprawa nabrzeża kosztuje 15 mln zł.
Czy odbudowę przeprowadzono zgodnie z planem?
Naszą uwagę na zakres odbudowy zwrócił niedawno czytelnik Piotr, który napisał w liście do naszej redakcji:
"Chciałbym się dowiedzieć, jaki jest zakres prac przy odbudowie nabrzeża przy ulicy Michalczyka we Wrocławiu. Z informacji prasowych wynikało, że nabrzeże będzie odbudowywane od mostu Dmowskiego aż do terenu stoczni, tymczasem prace zostały wykonane do mniej więcej połowy wspomnianego wyżej odcinka i nic nie wskazuje na to, żeby wykonawca planował ruszyć dalszą cześć do stoczni, przynajmniej z codziennej obserwacji budowy nic na to nie wskazuje".
Zapytaliśmy o to we wrocławskim RZGW.
"Prace zostały wykonane zgodnie z planowanym zakresem, dokumentacją projektową oraz decyzjami administracyjnymi" - odpowiada Jarosław Garbacz. - "Wykonanie robót budowlanych na pozostałym odcinku, w tym prace polegające na remoncie estakady i realizacji balustrady krawędziowej nie kwalifikują się jako remont czy przebudowa urządzenia wodnego w rozumieniu ustawy o prawie wodnym. Wody Polskie nie mają prawnych możliwości realizowania inwestycji na cudzych gruntach – terenie poza linią brzegu i urządzeniach (skarpa oraz estakada). Na tym odcinku zrealizowane zostało natomiast zabezpieczenie rozmytego dna narzutem kamiennym.
Remont pozostałego odcinka do stoczni musi zatem poczekać na dobrą wolę podmiotów prywatnych, do których należy część działek leżących na nabrzeżu wzdłuż ulicy Michalczyka.
- Nowe drogi powstaną na zachodzie Wrocławia [SZCZEGÓŁY, MAPA]
- Pijany kierowca tira zmiażdżył auto osobowe pod Wrocławiem [ZDJĘCIA]
- Wakacyjne remonty w szkołach. W tych placówkach nastąpią duże zmiany [LISTA]
- Miasto z Piasku w Kolejkowo. Wystawę już można zwiedzać [ZDJĘCIA]
- Tragedia w centrum Wrocławia. Nie żyje rowerzysta [SZCZEGÓŁY]
- Pustynia ze śnieżnobiałym piaskiem i turkusowe jeziorko. Lepiej się tu nie zapuszczaj
- Tak się mówi po wrocławsku. Te zwroty zrozumieją tylko rodowici mieszkańcy Wrocławia
- Ile kosztowały zakupy w Biedronce w 1999 r.? Zobacz gazetkę z tamtych lat. Szok!
- Truskawkowy księżyc nad Wrocławiem.To była absolutnie niezwykła noc!
- Dolnośląska Toskania. Najpiękniejsze winnice na Dolnym Śląsku. Poznaj je wszystkie
- Najmniejsze mieszkania na sprzedaż we Wrocławiu. Ile kosztują? [ZDJĘCIA, CENY]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?