Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komandorska stanie się deptakiem, gdy wybudują nową ulicę

Przemysław Wronecki, Aleksandra Zienkiewicz
Ulica Komandorska we Wrocławiu będzie deptakiem - ta informacja może zaskoczyć wielu wrocławian, którzy teraz wykorzystują ją do ominięcia zatłoczonej Powstańców Śląskich. Pojawi się tu strefa uspokojonego ruchu, przetnie ją na pół nowa Śródmiejska Trasa Południowa. Kiedy to może nastąpić?

We wtorek urzędnicy z Biura Rozwoju Wrocławia spotkali się z mieszkańcami i wyjaśniali im, jak widzą przyszłość rejonu Komandorskiej, Sanockiej i Ślężnej. Przebieg planowanej trasy budzi wśród mieszkańców wiele kontrowersji. Na przykład auta pojadą tuż pod oknami lokatorów z ul. Radosnej.

Urbaniści z magistratu chcą, by nowa ulica zaczynała się na skrzyżowaniu Dyrekcyjnej i Ślężnej. Przedłuży Dyrekcyjną i będzie mieć formę półkola. Pobiegnie wzdłuż centrum handlowego Arena, przetnie Komandorską i przez teren obecnego targowiska połączy się z Powstańców Śląskich obok budynku Sky Tower.

To oznacza, że część Komandorskiej zamieni się w deptak dla pieszych. Jadąc od strony ul. Wielkiej, nie wjedziemy na planowaną trasę. Projekt zakłada, że Komandorska będzie ślepa lub połączy się z ul. Pabianicką. Na tym odcinku pojawić się może strefa uspokojonego ruchu.

Podobny los spotka Sanocką, która stanie się tylko drogą dojazdową do bloków. Całkowicie z planu miasta zniknie ul. Radosna, która w części pokrywać się będzie z nową trasą.

Plan przestrzennego zagospodarowania zakłada, że nowa droga może mieć po dwa pasy w każdym kierunku, torowisko tramwajowe, chodniki i ścieżki rowerowe. - Wiele zależy od późniejszych wyliczeń. Naszym zadaniem jest przedstawienie różnych możliwości i zostawienie rezerwy na ich wykonanie - przekonuje Tomasz Osowicz, dyrektor Biura Rozwoju Wrocławia.

Projektantowi Michałowi Ciesielskiemu zależy na tym, by nowa droga nie rozdzieliła osiedla na dwie części. - Dlatego chcemy, by wzdłuż nowej ulicy było sporo przestrzeni do spacerowania i skwerów, by mogło się tam toczyć życie - wyjaśnia. Dodaje, że przewidziano nowe miejsce dla kupców z targowiska. Nowa hala kupiecka może powstać naprzeciwko Biedronki. Niewykluczone, że będzie mieć dwa piętra i ok. 1,4 tys. mkw.

W miejscu, gdzie nowa trasa przetnie Komandorską, pojawią się przejścia dla pieszych i przystanki. Dzięki temu klienci, wysiadając z wozów MPK, będą mieć blisko do centrów handlu.

Urzędnikom marzy się również, by po obu stronach trasy przy ul. Ślężnej stanęły dwa budynki o wysokości ponad dwudziestu metrów, które stanowiłyby niejako bramę wjazdową. Taką samą stworzą dwa galeriowce przy ul. Powstańców Śląskich.

Kiedy może powstać nowa trasa? Magistrat nie ukrywa, że zajmie to trochę czasu. Bo najpierw trzeba uchwalić projekt planu przestrzennego zagospodarowania terenu. Najwcześniej dojdzie do tego na początku przyszłego roku. Potem urzędnicy muszą zapewnić sfinansowanie tej inwestycji. Pewne jest, że nie ma szans, by trasa powstała w najbliższych czterech latach, bo nie ma jej w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.

Śródmiejska Trasa Południowa

To trasa, która ma odciążyć ścisłe centrum z aut i pozwolić na zamknięcie dla ruchu ul. Kazimierza Wlk. Początkowo miała być szybką drogą tranzytową, jednak po wybudowaniu AOW okazało się, że będzie obsługiwać głównie ruch lokalny. Wzdłuż całej trasy przewidziano miejsce na torowiska tramwajowe. Ma się ona zaczynać na pl. Społecznym, biec ul. Pułaskiego, Dyrekcyjną, nowym łącznikiem (patrz - mapa), Szczęśliwą, Zaporoską, Szpitalną, wiaduktem nad terenami PKP do pl. Strzegomskiego.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto