Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukty na Brochowie i Tarnogaju we Wrocławiu będą remontowane. Szykują się utrudnienia dla kierowców i pasażerów kolei

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Na wiaduktach w wielu miejscach odchodzi beton, a na metalowych elementach widać rdzę
Na wiaduktach w wielu miejscach odchodzi beton, a na metalowych elementach widać rdzę ZDiUM
Wrocławski Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta zapowiada remont przejazdu nad torami kolejowymi na Tarnogaju i Brochowie. Naprawiane będą wiadukty w ciągu ulic Gazowej i Karwińskiej. Co wymaga renowacji, jakich utrudnień możemy się spodziewać i kiedy inwestycja zostanie zakończona? O tym przeczytasz poniżej.

Remont przejazdu nad torami kolejowymi na Tarnogaju i Brochowie. Naprawiane będą wiadukty w ciągu ulic Gazowej i Karwińskiej

Z przejazdów łączących Brochów, Tarnogaj i Księże Małe dziennie korzystają setki kierowców. Wiadukty w swojej długiej historii przeszły już kilka remontów, a podczas ostatniego (w 2007 roku) wymieniono nawierzchnie jezdni i chodników oraz odnowiono balustrady. Teraz o renowację proszą się głównie podpory wiaduktów i ich skrzydła. Przyczółki mają 125 lat - wykonano je w 1896 r. Przęsła natomiast wybudowano 1962 r.

"Stan obiektu należy uznać za dostateczny, co w głównej mierze uwarunkowane jest uszkodzeniami przyczółków i ich skrzydeł, które wykonano ponad 110 lat temu. Stan elementów wyposażenia jest zróżnicowany od zadowalającego po niedostateczny" – możemy przeczytać w ekspertyzie stanu technicznego wiaduktów opublikowanego przez ZDiUM.

Na czym będzie polegał remont wiaduktów?

Zgodnie z zapowiedziami, ZDiUM wyremontuje podpory i płyty mostu. Zostaną one zabezpieczone przed korozją i pojawi się na nich nowa izolacja. Wiadukty otrzymają także nowe balustrady i ekrany przeciwporażeniowe. Powstanie też droga rowerowa i chodnik, łączący oba wiadukty.

Planowana trasa rowerowa na wiaduktach
Planowana trasa rowerowa na wiaduktach ZDiUM

Oprócz kierowców, z problemami będą musieli liczyć się także pasażerowie PKP

Wiadukty przebiegają nad torami kolejowymi, po których przejazd na czas remontu będzie czasowo niemożliwy. Z utrudnieniami w przyszłości będą musieli liczyć się więc pasażerowie korzystający z pociągów na trasach Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście, Wrocław Główny – Międzylesie, Bytom – Wrocław Główny oraz Wrocław Brochów – Wrocław Główny.

Na koniec remontu możemy poczekać nawet... 5 lat!

Niestety, do odnowienia obiektu mieszkańcy Wrocławia będą musieli jeszcze poczekać. Niedawno miasto ogłosiło przetarg na projekt, podczas którego została złożona jedna oferta. 9 sierpnia konsorcjum PBW Inżynieria i RK-Mosty zaproponowało cenę nieco ponad 913 tys. zł. Na ten cel w budżecie zaplanowano jednak 750 tys. zł, przez co przetarg został unieważniony. Nowy ma zostać ogłoszony jeszcze w tym tygodniu. Projekt inwestycji musi zostać opracowany w ciągu roku od podpisania umowy z wybraną firmą. A do tego dochodzi jeszcze sam remont. Jak informuje Klaudia Piątek z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, planowo może zakończyć się nawet w grudniu 2026 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto