Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Jeden z największych gigantów sieci RTV i AGD zgłosił upadłość. Czy klienci Neonetu już nie będą mogli robić zakupów w tym sklepie?

Karolina Kwiatek
Karolina Kwiatek
Jakub Mielcarz
Jakub Mielcarz
Grzegorz Olkowski/ Polska Press
Za niewiele ponad dwa tygodnie Święta Bożego Narodzenia. Już niedługo sklepy będą przeżywać istne oblężenie, a klienci wpadną w szał zakupowy. Jednak mimo to, jeden z największych gigantów sieci sklepów RTV i AGD - Neonet - złożył do sądu wniosek upadłościowy i sanacyjny. Czy to oznacza koniec zakupów w tym sklepie?

Gigant RTV i AGD składa wniosek upadłościowy

Grudzień nie rozpoczął się pomyślnie dla właścicieli i klientów sklepów Neonet. W piątek zarząd spółki Neonet S.A. do Sądu Rejonowego dla Wrocławia - Fabrycznej wniosek upadłościowy, który został przedstawiony już 27 listopada. Wystosowano także wniosek sanacyjny, sformułowany dzień później. Co to oznacza dla klientów Neonet?

"Zarząd Spółki NEONET S.A. informuje także, iż w dniu 28 listopada 2023 roku, złożony został także wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. Krok ten został podjęty wyłącznie na wypadek, gdyby w toku priorytetowego postępowania sanacyjnego nie udało się osiągnąć konsensusu między Spółką, a jej kontrahentami. Spółka nie zakłada, aby do tej sytuacji miało dojść, natomiast z uwagi na zabezpieczenie interesu kontrahentów i wierzycieli Spółki, Zarząd NEONET S.A. podjął decyzję o złożeniu obu wniosków" - czytamy w oświadczeniu.

Jak twierdzi zarząd firmy, wniosek sanacyjny nie oznacza upadłości Neonetu. Został on złożony tylko po to, aby zmienić funkcjonowanie spółki.

- W ramach restrukturyzacji ma nastąpić reorganizacja firmy ukierunkowana na rozwiązanie aktualnych trudności i umożliwienie dalszego rozwoju biznesowego w kolejnych kwartałach 2024 roku. Zarząd Spółki NEONET S.A. jest zdeterminowany do uzdrowienia przedsiębiorstwa i prowadzenia działalności.

Zobacz też:

Co to oznacza dla klientów?

Jak twierdzi zarząd spółki, klienci mogą spać spokojnie. Do końca postępowania sądowego nie będzie żadnych widocznych zmian w funkcjonowaniu firmy i nie będzie problemów z zakupami i składaniem zamówień zarówno stacjonarnie, jak i online.

"Podjęte kroki nie mają wpływu na procesy sprzedażowe oraz prawa konsumentów. Zarówno sklepy stacjonarne jak i sklepy internetowe nadal będą prowadzić sprzedaż, a wysyłki będą realizowane zgodnie z zamówieniami, Klienci będą mogli bez przeszkód korzystać m.in. z prawa do reklamacji czy zwrotu zakupionego towaru. Na dotychczasowych zasadach będziemy realizować obsługę sprzedażową i posprzedażową".

Zobacz też:

od 7 lat
Wideo

iPolitycznie - Przemysław Czarnek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto