Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jaki rower wybrać?

Redakcja
Nie ma roweru uniwersalnego podobnie jak samochodu. Dlatego przy wyborze roweru, jednym z ważniejszych kryteriów jest odpowiedz na pytanie, które musimy sobie zadać: gdzie jeżdzimy i ile jeżdzimy. Ogólnie rowery w dużym uproszczeniu możemy podzielić na 6 grup: 1. Rower miejski 2. Rower trekingowy 3. Rower krossowy 4. off rider 5. mtb (które dzielimy na hardtail i full a te z kolei na 26-stki i 29-tki 6. rower szosowy Ogólna zasada jest taka: idz do dobrego sklepu rowerowego i przed zakupem porozmawiaj z obsługą, powiedz do czego potrzebujesz rower, jakie ilości km będziesz dziennie na nim przejeżdzał. Obsługa w dprofesjonalnym sklepie na tej podstawie doradzi Ci i co ważne dobierze rower do Ciebie (wielkość, ustawienie siodła, kierownicy). Zanim dokonasz zakupu warto skonsultować pomysł i działać spokojnie. Aby w tym pomóc przygotowaliśmy cykl poświęcony zaletom i wadom każdego z wyżej przedstawionych rodzajów rowerów. Zachęcamy do poczytania. W części pierwszej przedstawiamy rower miejski (Bikecity)

BikeCity (rower miejski) to przede wszystkim rower do jazdy na 3 do 10 km.
Są to zatem rowery na krótkie czy średnie przejazdy. Nie jest to raczej rower na długie wyprawy czy maratony rowerowe. Ale nie zapominajmy też, że dla chcącego nic trudnego

City ma regulowane wsporniki kierownicy z wewnętrzną piastą. Piasta jest z wewnętrznymi przełożeniami.

Plusy tego roweru to:
- Wygodna ,,stateczna” jazda (Możliwie najbardziej wygodna jazda dla tzw. spacerowiczów)
- Możliwość dowolnej regulacji kierownicy (góra, dół, kąt pochylenia)
- Siodełka są bardzo szerokie w części kulszowej, komfortowe, wygodne.
Wykonywane są najczęściej w technologii sprężynowo- żelowej. W klasie średniej oparte na amortyzowanej sztycy (rura, wspornik) podsiodłowej.
- Pełne oświetlenie (Najczęściej w rowerach markowych zasilane dynamem z przedniej piasty).
- Możliwość przewożenia dość ciężkiego bagażu (do 25 kg)
- Dowolność wyboru sakw (jedno lub dwustronnych)
- Możliwość opcjonalnego zamontowania koszyka przed kierownicą z możliwością szybkiego wymontowania (tzw. system clic-clic)
- Pełna osłona łańcucha, (koniec z brudną nogawką) dzięki czemu jadąc do pracy, nie pobrudzimy odzieży.

Rowery miejskie charakteryzyje też ogólna łatwość czyszczenia. Czyscimy tylko łańcuch i żebatkę.
Do rowerów miejskich są bardzo tanie akcesoria. Dla ilustracji średni koszt łańcucha Shimano Nexus to ok. 29 zł a zębatki tylnej to ok. 10 do 15 zł

Bardzo wygodny też może okazać się system hamulca jaki zastosowano w rowerach miejskich, znany nam jako Torpedo. Umożliwia on nam hamowanie korbą w tył.

Rower City może kupić zarówno osoba o niewielkiej sylwetce, jak też rosła o znacznych gabarytach.

Poniżej prezentujemy metodę w oparciu której możemy dobrać odpowiedni rower miejski do sylwetki:

dla Pań:
wzrost 150 -160 cm – koła 26 cala – rama 42 cm
wzrost 160 -169 cm – koła 28 cala – rama 43 cm
wzrost 170 - 178 cm – rama 48 cm
wzrost 179 – 184 cm - rama 53 cm

dla Panów:
wzrost 170 – 178 cm – rama 48 cm
wzrost 179 -184 cm - rama 52 cm
wzrost 185 – 190 cm – rama 56 cm
powyżej 190 cm – rama nawet do 60 cm

Tekst powstał przy współpracy ze sklepem:
PM RIDER Mateusz Łada
www.pmrider.pl

ul. Powstańców Śląskich 5
Wrocław

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto