Organizatorem konkursu jest Fundacja Komunikacji Społecznej i portal kampaniespoleczne.pl. Rok temu do konkursu zgłoszono ponad 100 kampanii. W tym roku za pośrednictwem strony konkurs.kampaniespoleczne.pl mogą zgłaszać je inicjatorzy, twórcy i wykonawcy.
W ubiegłym roku najczęściej poruszanymi tematami w kampaniach były: zachowanie na drogach, oszczędzanie energii i równouprawnienie mniejszości seksualnych. Wykorzystywano je także w celu wsparcia dialogu społecznego, jak w przypadku kwestii obniżenia wieku szkolnego. Pojawiły się też nowe, dotąd nieporuszane w kampaniach problemy, jak stalking czy marginalizacja lekcji wychowania fizycznego.
Tradycyjnie kampanie poruszały także trudne problemy, co zaowocowało tak kontrowersyjnymi hasłami, jak "Zespół Downa jest jak plama na koszuli", czy "Seks w moim mieście" skierowanej do gejów.
Jury, w skład którego wchodzą specjaliści z dziedziny marketingu, reklamy i public relations, wybierają najlepsze kampanie w siedmiu kategoriach: kampanie organizacji pozarządowych, kampanie instytucji publicznych, kampanie lokalne, kampanie o tematyce zdrowotnej, kampanie 1%, marketing zaangażowany społecznie, akcje zaangażowane społecznie oraz działania osób prywatnych, niezrzeszonych w żadnych instytucjach, stowarzyszeniach, fundacjach.
W konkursie mogą brać udział agencje reklamowe i public relations, organizacje pozarządowe, stowarzyszenia, instytucje publiczne, firmy i osoby prywatne, czyli wszyscy, którzy w roku 2013 zrealizowali kampanię społeczną.
Konkurs przewiduje też udział internautów, którzy będą mogli w drodze głosowania wybrać zwycięzcę w kategorii Akcje zaangażowane społecznie. Termin zgłaszania kampanii do konkursu upływa 28 lutego, zaś ogłoszenie wyników i podsumowanie odbędzie się podczas gali rozdania nagród pod koniec kwietnia 2014 roku.
W każdej kategorii przyznany zostanie tytuł Kampanii Społecznej Roku oraz statuetka. Nagrodę w wysokości 5000 zł brutto przewidziano dla zwycięskiej kampanii w kategorii Kampanie Organizacji Pozarządowych, taki sam czek otrzymają zwycięzy w kategorii Inicjatywa Lokalna.
Szczegółowy regulamin konkursu
Zobacz kampanie 2013 roku, o których pisaliśmy
Nie rób tego w lesie! Nakręcili spot, bo nie mają "wyje*ane"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?